جاری شدن حیات در چرخ های بزرگترین کارخانه لینیات شهرستان سراب

بزرگترین کارخانه تولید محصولات لبنی در شهرستان سراب با سرمایه گزاری بخش خصوصی و حمایت ستاد مانع زدایی تولید، مجددا به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز، بزرگترین کارخانه تولید لبنیات در شهرستان سراب که چندین سال بود به دلایل مختلف تعطیل شده بود، با ورود بخش خصوصی جان دوباره گرفت.

نظری مدیر کارخانه در گفتگوی خود با صداوسیما عنوان کرد” کارخانه تولید لبنیات در شهرستان سراب از مدت ۵ سال پش بسته شده بود که خوشبختانه با حمایت مسئولین ستاد رفع موانع تولید و سرمایه گذاری مجددا، و بهره مندی از دستگاه های بروز، از اوایل سال جاری شروع به کار و مجددا به چرخه تولید باز گذشته است.”

او ادامه داد: در این واحد ابتدا تولید انواع دوغ های گاز دار و طعم دار به همراه انواع پنیر همچون پنیر پیتزا، پنیر UF، پنیر بلغاری و غیره تولید می شود که با افزایش ظرفیت تولید در آینده خط تولید ماست نیز اضافه خواهد شد.

نظری سرمایه گذار جدید این کارخانه با اشاره به این که در گذشته کارخانه صادرات زیادی به کشور های همسایه داشته است و هدفشان صادرات مجددا محصولات به کشوری های همسایه است، گفت: در حال حاضر این واحد در مدت زمان کوتاهی که فعالیت می کند توانسته است ظرفیت تولید را به ۴۰ درصد برساند و قطعا با حمایت مسئولین میتوان ظرفیت را به بالای ۸۰ درصد رساند.

سهراب اشرافی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب در بازید خود از این کارخانه اشاره کرد، ” به دلیل اینکه این واحد تولیدی یک برند مشهور در سطح کشور و کشورهای همسایه همچون آذربایجان و حوزه  خلیج فارس بوده در برنام های خود حمایت از این کارخانه جهت صادرات محصولات را داریم.

گفتنی است با راه اندازی این واحد صنعتی علاوه بر این که ۳۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، نزدیک به ۱۰۰۰ تن انواع محصول لبنی تولید می شود.