چرا جشنواره عسل و لبنیات در سراب برگزار نشد!؟

جشنواره عسل و لبنیات شهرستان سراب بعد از 2 سال برگزاری در سال های 1394 و 1395 اکنون بیش از 5 سال است که در سکوت به سر می برد، چه دلایلی باعث برگزار نشدن این جشنواره شده است؟

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز، جشنواره عسل و لبنیات سراب با شعار شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه شهرستان سراب و معرفی محصولات و فرآورده های روستاییان و عشایر به صورت سنتی و صنعتی در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ برگزار شد.

همچنین آنچه که دبیر این جشنواره عنوان کرده بود؛ هدف دیگر برگزاری جشنواره عسل و لبنیات معرفی و برند سازی ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و تولیدات دامی، کشاورزی و صنایع دستی منطقه سراب بود.

در این جشنواره که نمایشگاه محصولات کشاورزی و دامپروری، فرآورده های دامی و لبنی، صنایع دستی، گیاهان دارویی، غذاهای محلی و سوغات منطقه سراب به معرض نمایش گذاشته میشد اکنون بیش‌از پنج سال است که دیگر برگزار نمی‌شود!

در وضعیت فعلی که هر شهری به دنبال شناساندن ظرفیت های خود به گردشگران است چرا باید شهرستان سراب در شناساندن ظرفیت های بالقوه خود منفعل بماند؟ همانطور که میدانید شهرستان سراب به عنوان قطب لبنیات کشور است ولی اکنون گره اردبیل و کردستان رفته رفته جایگاه ویژه ای برای خود بازکرده اند به طوری که بسیاری از رستوران و لبنیاتی های بزرگ کشور اکنون برند های اردبیلی و کردستانی را جایگزین سراب کرده اند!