رئیس دادگستری سراب؛

کمبود علائم و تابلو‌های رانندگی علت اصلی مرگ افرینی در جاده‌ها

رئیس دادگستری شهرستان سراب با انتقاد ازکمبود علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده و نبود تجهیزات ایمنی در محور‌های اصلی و روستائی این شهرستان گفت: عدم توجه و نظارت مسئولین مربوطه به وضعیت راه‌های اصلی و فرعی، موجب افزایش حوادث رانندگی شده است.

به گزارش سراب نیوز، رحیم استادی در جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم افزود احداث پارکینگ، دوربرگردان و گارد ریل میانی درقطعه سوم بزرگراه سراب _ بستان آباد و اصلاح تیر‌های وسط معابر، احداث سرعت گیر در برخی تقاطع، آشکارسازی تابلوها، خط کشی و احداث شانه خاکی در جاده‌های روستایی از جمله مواردی است که در فصل حضور مسافر و گردشگر باید انجام شود.

او  با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات عید نوروز و امکان بروز سو استفاده برخی از افراد برای تصرف زمین‌های دولتی، منابع طبیعی، تغییر کاربری و تصرفات غیرمجاز گفت: بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای با ساخت و ساز غیرمجاز اشخاص حقوقی و حقیقی در شهر برخورد می‌شود.

رئیس دادگستری سراب ادامه داد باید شکاف‌های قانونی جهت سواستفاده و دور زدن‌های قانون از بین برود.

استادی افزود: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید در این ایام با تشکیل گشت‌های ویژه از وقوع و بروز تخلفات ملکی و ساختمانی جلوگیری کنند.

او  با اشاره به نقش مهم و کلیدی ثبت اسناد و املاک، در رابطه با کاهش جرم و اختلافات گفت ۹۸ درصد از اراضی منابع طبیعی در این شهرستان سند دار شده و برای مابقی اراضی نیز تا سه ماه سال اینده سند صادر خواهد شد.

در ادامه این جلسه فرماندار سراب با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات عید نوروز و افزایش جمعیت در مناطق روستایی خواستار توزیع عادلانه ارد تخصیصی شد و افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در محور مواصلاتی استان‌های شمالی کشور قرار گرفته است در این ایام شاهد تردد روزانه بیش از ۸ هزار خودرو هستیم که کارشناسان جهاد کشاورزی باید برای تامین نان مسافرین نیز تدابیر لازم را انجام دهند.

جهانی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز بر ضرورت رعایت حرمت و شان ماه میهمانی خدا در اماکن عمومی تاکید کرد و خواستار برخورد جدی مراجع انتظامی و قضایی با حرمت شکنان شد.