رئیس دادگستری شهرستان سراب خبر داد؛

با گذشت اولیای دم فرد محکوم به قصاص زندگی دوباره یافت

محکوم به قصاص در شهرستان سراب در حالی که منتظر اجرای حکم بود، با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش سراب نیوز، رئیس دادگستری شهرستان سراب روز شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، با قدردانی از روحیه گذشت و مهربانی مردم نوع دوست سراب و خانواده‌ داغدار مقتول و صبور اولیای دم، اظهار کرد: این کار خداپسندانه موجب توسعه و ترویج فرهنگ گذشت و رضایت در مناطق مختلف شهرستان می‌شود که نتایج بسیار خوب و ارزنده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

رحیم استادی افزود: محکوم به قصاص نفس که منتظر اجرای حکم بود، در نتیجه پیگیری دستگاه قضایی، تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان، برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش با خانواده‌ مقتول، مداخله ریش سفیدان و بزرگان طایفه‌های مختلف و با اعلام رضایت خانواده‌های اولیای دم در راستای گسترش عفو و رأفت اسلامی و ثبات آرامش در منطقه، حیاتی دوباره یافت.

وی ادامه داد: در جریان روند سازشی پرونده های مربوط به ‌قتل، آمارهای صلح و سازش در پرونده های قصاص نفس روند افزایشی داشته و امسال تاکنون به تعداد سه فقره رسیده است که نشان دهنده تلاش های دستگاه قضائی و نیز توسعه فرهنگ بخشش و رافت است.

استادی از زحمات مراجع دلسوز قضایی شهرستان سراب، اعضای شورای حل اختلاف، مشارکت جمعی از خیرین و همکاری و همراهی ریش سفیدان منطقه و کارکنان تلاشگر در زندان سراب که پس از مراجعات مکرر به محل سکونت خانواده‌ های مقتولین موفق به اخذ رضایت از اولیا دم شدند، قدردانی کرد.