رئیس دادگستری شهرستان سراب خبر داد؛

افزایش کلاهبرداری با پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی در شهرستان سراب

رئیس دادگستری شهرستان سراب از افزایش کلاهبرداری با پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی در شهرستان خبر داد و گفت: مردم هوشیار باشند و فریب مجرمان سایبری را نخورند.

به گزارش سراب نیوز، رئیس دادگستری شهرستان سراب از افزایش کلاهبرداری با پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی در شهرستان خبر داد و گفت: مردم هوشیار باشند و فریب مجرمان سایبری را نخورند.

رحیم استادی،رئیس دادگستری شهرستان اظهار داشت :مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه قضاییه(ثنا) و با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکواییه، ابلاغ حکم جلب و غیره، کاربران را به آدرس جعلی هدایت و با هک گوشی حساب مردم را خالی می‌کنند.

 

ایشان افزودند: در این پیام از کاربر خواسته می‌شود تا به یک لینک مراجعه و با پرداخت کارمزد (معمولا مبلغ ناچیز) اقدام به پیگیری شکایت کنند.در ادامه افراد در صورت کلیک بر روی لینک ارسالی به درگاه‌های جعلی وارد می‌شوند و در صورت وارد کردن اطلاعات بانکی بلافاصله حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است و به هیچ‌وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی و پیامک مذکور هرگز با شماره سیم‌کارت شخصی ارسال نمی‌شود.

این مقام قضائی یادآوری کردند همشهریان عزیز برای پیگیری امورات قضایی و دریافت ابلاغیه الکترونیکی و غیره صرفا به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضائی به آدرس ذیل مراجعه نمایند
http//:eblagh.adliran.ir