گزارشی از؛

تزریق خون تازه در رگ های فوتبال سراب

انقلاب جدید در فوتبال سراب مسیر جدیدی را در رشد این رشته ورزشی پیش روی ورزشکاران قرار داده است، مسیری که در آن شکوفایی استعدادهای ناب ورزش سراب قابل مشاهده است.

به گزارش سراب نیوز، بی شک همه ما از اولین روزهای زندگی با مقوله ورزش آشنا شدیم، از همان روزی که پاهایمان زمین را لمس کرد ورزش در وجودمان جاری شده است و قطعا اولین ورزشی که همه ما به آن روی آورده ایم، فوتبال بود.

بله فوتبال ریشه در وجود همه ما دارد چرا که همه ما ورزش را در ابتدا از فوتبال شناختیم، و همه ما خاطرات شیرینی از فوتبال داریم، چه از آن توپ پلاستیکی چند تیکه و چه زمین های خاکی کوچه و پس کوچه های شهر و روستا و چه اکنون زمین چمن و امکانات دیگر به هر حال همه این ها در حیث مضمون فوتبال خلاصه می شوند.

فوتبال در شهرستان سراب به مانند سایر شهرستان های دیگر همواره از تب و تاب بالایی برخوردار بوده است و جام رمضان فوتسال در سراب یکی از نماد های عینی جذابیت این رشته ورزشی برای اهالی شهرستان است، چرا که هرساله در ایام ماه مبارک رمضان گواه سالن هایی مملو از تماشاگر برای دیدار فینال و یا دیدار های حساس بودیم.

اما چند سالی بود فوتبال سراب از دوران پرشور و نشاط و اوج خود به دور مانده بود، روزگای که بیش از ۳۰ تا ۴۰ شرکت کننده در هر دوره رقابت ها حضور داشتند، روزگاری که هر روستای سراب یک تیم و گاها دو تیم برای مسابقات راهی می کرد، این که چرا و چه دلایلی در عقب ماندگی فوتبال سراب نقش ایفا کرد، قصه درازی دارد.

فوتبال سراب در روزگاری نه چندان دور حریف تیم های پرقدرت استان بود، به طوری که اسم و آوازه سراب لرزه بر اندام هر تیمی می انداخت ولی رفته رفته جبروت و قدرت تیم های سراب رو به زوال رفت، یکی نبود امکانات، یکی نبود بازیکن، یکی استعدادیابی و آن یکی موضوعات دیگری را در خموشی فوتبال سراب مطرح می کردند،ولی جمله مشترک همه نظرات دردی به نام اعتبارات بود.

قبول کنیم که اعتبارات شهرستان در حوزه ورزش چیزی نیست که بتوان با آن از عهده تیم داری و غیره برآمد و یا بتوان در کنار هزینه های روزمره اداره، به مقوله تیم داری نه تنها در فوتبال بلکه در ۲۷ رشته ورزشی دیگر پرداخت، این گره مهم یعنی تیم داری فقط درصورتی باز می شود که روسای قدرتمند و پر نفوذی بر سر مسند ریاست هیئت ها انتخاب شوند، تا از قدرت و نفوذ خود به نفع ورزش شهرستان بهره ببرند.

مورد دیگری که می توان به کمک آن ورزش را متحمل کرد، یاری گرفتن از خیرین ورزشی است، چیزی که در شهرستان سراب به ندرت پیدا می شود و میبینیم خیرین ورزشی در سراب یا وجود ندارد و یا درشناسایی این عزیزان کوتاهی به عمل آمده است.

اما این روز ها حال فوتبال شهرمان خوب است، انگار خون تازه ای به رگ های فوتبال تزریق شده و این خون تازه جریان زندگی فوتبالی را مجددا راه انداخته، به طوری که تقویم ورزشی شهر پر از رویداد و مسابقات مختلف در حوزه فوتبال و فوتسال شده است.

چه از برگزاری مسابقات لیگ فوتبال و مسابقات جام حذفی و چه از برگزاری مسابقات لیگ دسته های مختلف سنی و یا برگزاری مسابقات مینی فونبال و مهم تر از همه شرکت تیم های مختلف سراب در رقابت های رسمی کشوری، استانی و سوپر لیگ استان چه در گروه آقایان و چه بانوان.

می شود گفت انقلاب جدید در فوتبال سراب رخ داده است، حرکتی که مسیر جدید را در توسعه این رشته محبوب ورزشی آغاز کرده و تداوم این مسیر قطعا می تواند مجددا ورزشکاران شاخصی همچون حمید استیلی، رضا شکاری، امید نورافکن، محمدرضا خانزاده یا بازیکنان بزرگ دیگر که همگی از خطه قهرمان پرور سراب رشد کرده اند را دوباره تحویل جامعه ورزشی شهرستان و استان دهد.

اما این خون تازه به همت شخصیت و خیر بزرگ ورزشی سراب غلامحسن خرم به وقوع پیوست است، غلامحسن خرم که جدیدا سکان هدایت هیئت فوتبال سراب را در دست گرفته در گفتگوی قبلی خود  با رسانه سراب نیوز در خصوص اقدامات خود، عنوان داشت: مبلغی در حدود ۲ میلیارد ریال بابت مسابقات و برخی تعمیرات به فوتبال سراب پرداخت کرده و با برآوردی که این رسانه از وضعیت فعلی فوتبال سراب و همچنین با گذشت چندین ماهه از مصاحبه قبلی کرده، اکنون این مبلغ در حدود ۴ میلیارد ریال می شود عددی که به خودی خود مبلغ بزرگی بوده ولی برای عاشقان این ورزش و افرادی چون غلامحسن خرم هزینه کرد این مبلغ برای اعتلای ورزش و رشد و پرورش جوانان مهم تر اعداد و ارقام است.

رئیس هیئت فوتبال سراب گذری کوتاه بر ایده های خود زد و گفت: در نظر دارد با کمک شهرداری و شورای شهر بزودی زمین چمن مصنوعی را در شهر سراب ایجاد کند که تاسیس زمین چمن می تواند در جذب و پرورش استعدادهای فوتبال سراب کمک حال ورزش شود.

حال که مینویسیم فوتبال سراب روزگارش خوب است، نفسی تازه می کشد، خون تازه ای در رگ هایش جریان دارد، باید بدانیم این مسیر نیازمند حمایت است، مسیری که طلوع استعدادها در آن روشن است و قطعا در این مسیر حمایت هر تک به فرد ما مهم و مثمر ثمر خواهد بود، همه ما ظیفه داریم برای پیشرفت فرزندان این شهرستان قدم برداریم و چه خوب که استارت این مسیر زده شده و حال ما می توانیم با حمایت های خود دلگرمی به این مجموعه دهیم تا بتوانند مشکلات و موانع را با اتکا به پشتوانه مردمی از مسیر بردارند.

یادمان نرود که فوتبال سراب حال خوبش را با شما تقسیم کرده و امروز نیازمند حمایت شما برای ادامه روزهای خوبش است، در پایان این رسانه از زحمات خیر بزرگوار حاج غلامحسن خرم که علاوه بر صرف انرژی و زمان به دنبال پیشرفت این رشته ورزشی در سراب است قدردانی و حمایت خود را اعلام می دارد.