امین عرب زاده نوشت

یوسف داودی نه از رای مردم تشکر کرد نه مشارکت حداکثری را ارج نهاد!

با گذشت یک هفته از برگزاری انتخابات شهرستان سراب، در حقیقت جناب داودی با امتناع از صدور پیام تقدیر نه از هواداران خود قدردانی کرد و نه مشارکت حداکثری در تحقق فرمایشات مقام معظم

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز، صبح سراب سراب در یادداشتی نوشت، انتخابات پر حاشیه مجلس شورای اسلامی در سراب بالاخره با تمام کش و قوس ها، برخی تنش ها و گاها بد اخلاقی های انتخاباتی و نهایتا با تمام تلخی ها و شیرینی هایش به ایستگاه پایانی رسید.

مردم شهرستان سراب که حضور خوبی در صحنه مشارکت سیاسی داشتند، اینبار تصمیم گرفتند تا مجید نصیرپور سردهایی را بعنوان نماینده خود راهی بهارستان کنند.
ظاهرا یوسف داودی بعد از دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی نتوانست کارنامه قابل دفاعی از خود ارائه دهد و بیشتر وعده های او عملا تحقق پیدا نکرد و در نهایت اکثریت مردم از داودی عبور کردند تا نماینده مجلس دهم و یازدهم که نتوانسته بود نمره قبولی بگیرد با کارت قرمز مردم مواجه گردد.

صد البته ماهیت و ذات انتخابات این است که مردم با آزادی های مشروعی که قوانین موضوعه و جاری حاکمیتی و راسا قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ایشان اعطا نموده بتوانند با تکیه بر عقلانیت و خرد جمعی برای سرنوشت خود تصمیم گیری نمایند و محصول این تصمیم گیری برآیند آرایی است که از دل صندوق های رای بیرون می ریزد.
اما انتخابات پایان همه چیز نیست!

نامزدهایی که دمادم تا آخرین ثانیه های برگزاری انتخابات ارادت خالصانه خود را به محضر مردم شریف شهرستان اظهار می داشتند و برای هر یک رای شهروندان دست بر سینه در مقابل آنها چندین بار خم و راست می شدند حالا پس از انتخابات فارغ از هر نتیجه ای باید به رسم ادب و معرفت به نظر و سلیقه مردم احترام گذاشته و از تک تک شهروندانی که در پای صندوق های رای حاضر شدند تا انتخاباتی شکوهمند رقم بخورد، سپاسگذاری نموده و این حضور عزتمندانه را قدر بدانند و ارج بنهند.

چه آنان که رای خود را به سبد ایشان افزوده باشند و چه آرای مخالف.
آنچه قابل توجه است، تحقق حضور حداکثری بوده که شایسته تقدیر است.
در این میان اما مردم شهرستان سراب حدود یک هفته است که منتظر صدور پیامی از سوی یوسف داودی نماینده فعلی و کاندیدای مغلوب مجلس دوازدهم هستند تا در راستای احترام به رای و انتخاب مردم و حضور قابل توجه شان در انتخابات قدردانی نماید.

این مساله ظاهرا به قدری برای مردم خصوصا کسانی که به شخص داودی رای داده اند حائز اهمیت شده که حدیث مفصلش همچنان نقل محافل است و طرفداران و مخالفان داودی شرط بندی می کنند که پیام مربوطه از سوی او صادر خواهد شد یا نه…

تا جایی که برخی از هواداران داودی ابراز می دارند چه خوب که او برنده انتخابات نشد، زیرا فهمیدیم که او تا روزی که نیاز به رای مردم داشت همراه آنان بود و اکنون دریغ از یک تشکر خشک و خالی!
برخی ها هم معتقدند واژه هایی همچون (غیرت) و (تعصب) که از شعار های تحریک برانگیز ستاد انتخاباتی داودی در دو دوره گذشته بود، فقط برای رای جمع کنی کاربرد داشته و یوسف داودی با عدم صدور پیام تشکر از مردم سراب و هوادارانش، غیرت و تعصب آنها را پامال کرده است.

باری به هر تقدیر با گذشت یک هفته از برگزاری انتخابات شهرستان سراب، در حقیقت جناب داودی با امتناع از صدور پیام تقدیر نه از هواداران خود قدردانی کرد و نه مشارکت حداکثری در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را ارج نهاد و گویی این نامزد شکست خورده انتخابات در درس اخلاق نیز نتوانست نمره قبولی بگیرد.

ایکاش جناب داودی نه از همه مردم که اقلا از ۱۱۷۷۲ نفری که به او رای داده بودند تشکر می کرد تا همچنان مهرش در دل آنان باقی می ماند.
مانند برخی نامزدهای کمتر مطرح که گرچه مجموع آرایشان به عدد ۱۰۰۰ هم نرسید اما با صدور پیامی، هم از مردم تشکر کردند و هم پیروزی رقیب انتخاباتی شان را در انتخابات به وی تبریک گفتند.