پیش بینی ۶۰ درصدی نماینده سابق سراب، از مشارکت در این دوره انتخابات

مجید نصیرپور نماینده دوره هشتم مجلس از حوزه سراب گفت: این دوره از انتخابات شاهد مشارکت بین ۵۵ تا ۶۰ درصدی در حوزه‌های شهرستانی خواهیم بود.

به گزراش سراب نیوز ، مجید نصیرپور سردهایی نماینده  شهرستان سراب در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا گفت: یکی از کارکردهای اصلی احزاب در همه دنیا و کشورهایی که بر پایه فعالیت احزاب انتخابات‌شان شکل می‌گیرد، شرکت در انتخابات است. این مشارکت دارای ۲ وجه است که یکی از آن فعالیت حزبی در حمایت از کاندیداها بوده و دیگری نیز‌ برنامه‌ها و تشکیلاتی که منجر به رسیدن اهدافشان با سازماندهی شهروندان برای حضور در انتخابات است.

وی در ادامه گفت: هرچند باکش و قوس‌ها و پستی بلندی‌هایی که در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی وجود داشته است طبیعتاً این توقع از احزاب داخل کشور ما نیز می رود. البته احزاب فعال کشور، چه کسانی که در قالب اصول‌گرا و چه افرادی که با عنوان اصلاح‌طلب شرکت می‌کنند در انتخابات همیشه حضور و شرکت داشته‌اند.

نصیرپور سردهایی افزود: اعتمادسازی برای مردم در فرآیند انتخابات اولین مورد بود که مردم با دلگرمی بیشتری بتوانند به کاندیداهای مدنظرشان رأی بدهند و دیگری این‌که در تصویب این قانون انتخابات، احزاب به‌عنوان عوامل اصلی برگزاری انتخابات در عرصه‌های میدانی نقش داشته باشند.

وی گفت: از احزاب در فرایند و تصویب این قانون نظرخواهی جدی نشده بود و مشارکت جدی نداشتند. همچنین می‌توان گفت این نظرسنجی از بخش عمده‌ای از احزاب صورت نگرفت.

نماینده سابق سراب در مجلس شورای اسلامی افزود: این قانون می‌توانست در شرایط بهتری تصویب بشود و خود این مقدمه‌ای برای مشارکت احزاب و بالطبع منجر به مشارکت بیشتر مردم شود.

نصیرپور سردهایی با بیان اینکه به شکل جریانی و حزبی ارتباط وثیقی با جریان اصلاحات ندارد، افزود: قانون انتخابات که اخیرا به تصویب رسیده، عناوین جذاب و کارهای راه‌گشا برای رفع موانع مشارکت احزاب را به خوبی پیش بینی نکرده و طبیعتاً برخی نگرانی‌های احزاب برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات به عوامل متعددی بستگی دارد، در تصریح آن گفت: هر جایی‌که اعتماد عمومی بین مردم و دولت افزایش پیدا کند مشارکت مردم نیز افزایش می‌یابد. لذا یکی از عوامل افزایش مشارکت میزان اعتماد مردم به دولت و عملکرد آن است.

این فعال سیاسی گفت: همچنین مسایل اقتصادی و معیشتی مردم که این روزها به دلیل تحریم‌های ظالمانه‌ پیش آمده بی تاثیر نیست. البته به‌نظر میاید دولت از نیروهای کیفی و حداکثری خود کم‌تر استفاده کرده است و در بسیاری از مکان‌ها افراد کم‌تجربه را به‌کار گرفته‌است. با این وجود این افراد نتوانستند در حوزه‌های اقتصادی توفیقی که دولت و شخص آقای رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی کرده بود را  اجرایی و عملیاتی بکنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این دوره از انتخابات، شهرهای کوچک و حوزه‌های انتخابیه که یک یا ۲ نماینده و یا حداکثر سه نماینده دارند و حوزه‌های شهرستانی قلمداد می‌شوند، شاهد مشارکت بین ۵۵ تا ۶۰ درصد خواهیم بود، اما در شهرهای بزرگ یک فکر ویژه‌ای در این باره باید صورت گیرد.