معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی

موانع و محدودیت های سرمایه گذاری در شهرستان سراب برطرف گردد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی از مسؤولان شهرستانی خواستند تمام محدودیت‌ها و موانع سرمایه‌گذاری در شهرستان را برطرف ساخته و صادقانه در جذب سرمایه‌گذاری تلاش کنند.

به گزارش سراب نیوز ، محمد کلامی صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سراب از مسؤولان شهرستانی خواستند تمام محدودیت‌ها  و موانع سرمایه‌گذاری در شهرستان را برطرف ساخته و صادقانه در جذب سرمایه‌گذاری تلاش کنند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای شهرستان در جذب سرمایه‌گذاری افزود: شهرستان سراب به‌خاطر قرار گرفتن در جاده ترانزیتی، آبهای معدنی و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی می‌تواند سرمایه‌گذاران  زیادی جذب کند.

کلامی با تاکید به مسؤولان ادارات‌ جهت تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و جلوگیری از بروکراسی اداری گفت: استان آذربایجان‌شرقی در دو سال گذشته با افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی روند صعودی و پرشتاب به خود گرفته است.

کلامی به آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری در استان اشاره و تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی استانی است که مشکلی در حوزه سرمایه‌گذاری ندارد و اگر بتوانیم به متقاضیان فعلی این حوزه پاسخ بدهیم، شاهد یک جهش خیره‌کننده در حوزه اقتصادی، صنعتی و تولیدی خواهیم بود، چرا که در حال حاضر رتبه سه کشوری در راه‌اندازی واحدهای جدید تولیدی، رتبه سوم اجرای طرح‌های توسعه‌ای، رتبه دو صدور جواز تاسیس، رتبه یک صدور جواز تاسیس توسعه‌ای و جز سه استان برتر کشور در احیای واحدهای راکد هستیم.

وی یادآور شد: این شاخص‌ها به خوبی نشان می‌دهد که آذربایجان‌شرقی به حد کافی تقاضا برای سرمایه‌گذاری دارد به نحوی که اکنون در شهرک‌های صنعتی استان زمینی برای واگذاری نداریم و حتی با خلع ید از سرمایه‌گذارانی که  قطعات این شهرک‌ها را به عنوان سرمایه و برای دلالی در اختیار داشتند و واگذاری آنها نیز با کمبود زمین روبه‌رو بوده و بر همین اساس در همه شهرک‌های صنعتی استان به دنبال توسعه هستیم.