با حضور مسئولان صورت گرفت؛

معرفی معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه سراب

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه سراب شامل واحدهای دانشگاهی بستان‌آباد و مهربان به مرکزیت واحد سراب معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سراب نیوز، در مراسمی با حضور عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و حجت‌الاسلام محمدمهدی شمسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد تجلایی به عنوان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای سراب، بستان‌آباد و مهربان(ناحیه سراب) به مرکزیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب معرفی شد.

رشد برنامه‌های فرهنگی با معرفی معاونت نهاد نمایندگی رهبری

جعفر نهری‌اقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در این مراسم آغاز کار معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام محمد تجلایی را مایه برکت عنوان کرد و گفت: امیدواریم با این اتفاق شاهد رشد و شکوفایی بیشتر برنامه‌های فرهنگی و تعالی دانشگاهیان باشیم.

جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی هم با آرزوی موفقیت برای حجت‌الاسلام تجلایی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب به‌عنوان سومین ناحیه در استان آذربایجان‌شرقی یاد کرد که از این پس دارای معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است.

وی با ذکر سوابق انقلابی و ارزشی تجلایی در فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک با همدلی و وحدت دیگر نیروهای فرهنگی شاهد گسترش بیش از پیش فضای معنوی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه سراب باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: امروزه که هجمه اصلی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌سمت فرهنگ و اعتقادات اسلامی و تخریب بنیان‌های اعتقادی خانواده‌ها و جوانان ایران اسلامی است؛ وظیفه دانشگاه و فعالان عرصه فرهنگی حضور همدلانه و با وحدت در صحنه این مبارزه است.

حضور مؤثر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام شمسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نیز دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه سراب را به‌عنوان سومین ناحیه استان آذربایجان‌شرقی دارای معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به‌عنوان پیشروان این حرکت یاد کرد و افزود: این معاونت در کنار هیئت‌رئیسه و معاونت فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان در زمینه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهیان بسیار مؤثر است.

 

علم و دین به ۲ بال تعالی انسان است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی امام جمعه سراب هم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با ابراز خرسندی از ایجاد این معاونت در دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه سراب و تبریک و آرزوی موفقیت برای حجت‌الاسلام تجلایی خواستار حمایت دانشگاهیان و متولیان فرهنگی شهرستان از این معاونت شد.

وی از علم و دین به عنوان دو بال تعالی انسان یاد کرد و با بیان اینکه تعالیم دینی از کالایی شدن علم در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌کند، افزود: فعالیت دانشگاه باید موجب تعالی علمی و معنوی جوانان شده و مانعی بر نفوذ فرهنگی و اخلاقی دشمنان باشد و با ایجاد این معاونت در دانشگاه آزاد اسلامی سراب شاهد رشد بیش از پیش ارزش‌های اخلاقی و انقلابی میان جوانان دانشگاهی خواهیم شد.

 

توسعه یکسویه علم موجب نزول انسان می‌شود

حجت‌الاسلام علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه حضور یک روحانی ولایی و انقلابی در مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مبارک دانست و برای حجت‌الاسلام تجلایی آرزوی توفیق کرد.

وی توسعه یکسویه علم، بدون توجه به معنویات دینی و اخلاقی را موجب نزول انسان از جایگاه و کرامت اصلی خود دانست و افزود: دانشگاه انسان‌ساز باید ایمان و علم را در وجود انسان نهادینه کرده و حضور تعالیم دینی و حوزوی در دانشگاه‌ها می‌تواند از آسیب‌های کالایی شدنی علم محافظت کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از دستاورد های عظیم انقلاب اسلامی با نگاه همزمان علم و دین در رشد و شکوفایی نسل جوان عنوان کرد.

در ادامه با قرائت حکمی از سوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد تجلایی به سمت معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه سراب معرفی شد./ خبرنگار: نادر ملک آبادی