با حضور مسئولان رخ داد؛

آغاز کار مرکز رشد واحد‌های فناور در شهرستان سراب

مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب با حضور مسئولان گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز به نقل از آنا، مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب با حضور مجازی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مسئولان استان آذربایجان‌شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مرکز رشد گفت: ارتقای سطح علمی و گسترش و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ورود تکنولوژی‌های جدید و تعمیق ارتباط دانشگاه با صنعت و توجه ویژه صاحبان سرمایه در حمایت از این شرکت‌ها موجب توسعه علمی و صنعتی، افزایش اشتغال و رفع مشکل اشتغال کشور و منطقه خواهد بود.

یوسف داودی، خواستار توجه ویژه معاونت علمی ریاست جمهوری به مسئله کم‌آبی و بحران آب منطقه آذربایجان‌شرقی و تلاش در راستای اکتشاف منابع آب‌های ژرف در این منطقه با حفر چاه‌های اکتشافی و فعالیت تحقیقاتی در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به‌خصوص سراب منطقه‌ای غنی از معادن فلزاتی، چون آلومینیوم است، توجه ویژه در روش‌های علمی و فناورانه در کشف و استحصال این معادن از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضروری و کارگشا عنوان کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تحقیقات اخیر صورت گرفته درباره وجود ذخایر قابل توجهی از گاز و نفت در منطقه آذربایجان بر ضرورت توجه ویژه در این زمینه تأکید کرد و در ادامه خواستار تأمین بودجه مصوب مرکز رشد سراب در راستای تکمیل، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از تولیدات آن‌ها شد.

فرماندار شهرستان سراب هم با ابراز خرسندی از راه‌اندازی این مرکز خواستار حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری از طرح‌های دانش‌بنیان پذیرفته شده در این مرکز و راه‌اندازی خانه خلّاق برای شهرستان سراب شد.

جعفر نهری‌اقدم عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب با قدردانی از حمایت‌های نماینده مردم سراب در مجلس در تصویب و تخصیص این مرکز در شهرستان سراب گفت: دانش‌آموختگان دانشگاه‌های سراب به‌خصوص دانشجویان و دانش‌آموختگان واحد سراب می‌توانند با خلّاقیت، نوآوری، ثبت ایده‌های فناورانه خود و حمایت‌های مالی و معنوی این مرکز نسبت به ایجاد کسب و کار و اشتغال برای خود و دیگران اقدام کنند.

مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در سایت امام خمینی (ره) این دانشگاه در مرحله نخست پذیرای ۱۳ شرکت فناور خواهد بود.