یادداشت مهدی مستفید؛

فریب یا واقعیت؟ قیمت ۲۳ هزار تومانی گندم برای سال ۱۴۰۳

تعیین قیمت گندم ۱۴۰۳ در حالی مطرح می شود که دولت و شورای قیمت گذاری در ناکارآمدترین وضعیت ممکن قیمت سال ۱۴۰۲ را پس از پایان تقریبی فصل خرید نیز به صورت‌ قانونی مشخص نکرده اند!

به گزارش سراب نیوز، مهدی مستفدی در یادداشتی نوشت : چند روزی است که  قیمت ۲۳ هزار تومانی برای گندم  ۱۴۰۳ در رسانه ها وایرال می شود و این باور را القاء می کند که ۲۳ هزار تومان برای گندم سال آینده تصویب شده است.

ولی واقعیت این است که ۲۳ هزار تومان تنها پیشنهاد بنیاد گندمکاران است و راه درازی برای تصویب آن در شورای قیمت گذاری وجود دارد.

به نظر می رسد اعلام آن پیشنهاد به عنوان قیمت سال آینده در آستانه کاشت و تامین بذر توسط کشاورزان برای عادی سازی قیمت بالای بذر و نهاده ها و فریب کشاورزان است.

تعیین قیمت گندم ۱۴۰۳ در حالی مطرح می شود که دولت  و شورای قیمت گذاری در ناکارآمدترین وضعیت ممکن قیمت سال ۱۴۰۲ را پس از پایان تقریبی فصل خرید نیز به صورت‌ قانونی مشخص نکرده اند!

بر خلاف آن که اعضاء شورای قیمت گذاری، به عنوان‌ تنها مرجع قانونی تعیین قیمت گندم، از تصویب ۱۷ هزار تومان  قیمت برای گندم سخن گفتند و مجلس اعتبار گندم را بر مبنای قیمت ۱۷ هزار تومان تصویب کرد. ولی خرید گندم سال جاری، با وجود تورم سرسام آور این بخش، فعلا با قیمت سال گذشته صورت گرفته و پرداختی دولت به نرخ سال قبل و بر اساس ۱۱۵۰۰ تومان  صورت گرفته است.

در روزهای گذشته اعضاء شورای قیمت گذاری از گم شدن! مصوبه ۱۷ هزار تومانی آن شورا و تضییع حقوق میلیونها گندم کار کشور سخن گفته اند! ولی نه مجلس به اصطلاح انقلابی و نمایندگان بسیار خدوم! آن واکنشی نشان داده اند، نه دولت کَکَش گزیده، و نه نهاد های نظارتی و قضایی واکنشی نشان داده اند!

این که مصوبه ای به این اهمیت گم می شود و بخش بزرگی از جامعه را متضرر می سازد بی شک توطئه ای صهیونیستی جهت دلسرد کردن گندمکاران و نابودی تولید است. جا دارد دادستان محترم کشور و نهادهای امنیتی جهت ستاندن داد گندمکاران وارد عمل شوند و اخلال گر و یا اخلالگرانی را که با ربودن مصوبه شورای قیمت گذاری موجب زیان بخش تولید و سردرگمی دولت شده است را در محکمه عدالت علوی به اشد مجازات برساند.