مدیر جهاد کشاورزی سراب خبر داد:

تولید گندم در شهرستان سراب رکورد زد

زارع تالی، رییس جهاد کشاورزی شهرستان سراب، از افزایش میزان تولید گندم و خرید تضمینی این محصول توسط دولت در سراب خبر داد.

به گزارش سراب نیوز، زارع تالی رییس جهاد کشاورزی شهرستان سراب با بیان این که میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت تا روز گذشته به بیش از ۶۷ هزار تن رسیده است گفت: این در شرایطی است که سال گذشته ۴۳ هزار تُن گندم خریداری شده بود و هم‌اکنون از سقف تولید سال گذشته عبور کرده‌ایم.

او در ادامه افزود: از تاریخ ۲۵ تیر و شروع فصل خرید گندم تا کنون ۶۷ هزارتن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است و این در حالی است که کار خرید گندم تا پایان شهریورماه ادامه دارد و پیش بینی می شود تا ۷۰هزار تن افزایش یابد، در حالی که  گمانه‌زنی‌ها برای تولید شهرستان بیش از ۱۱۲ هزار تن می باشد.

زارع تالی با اشاره به این موضوع که میزان سطح کشت در سراب  به صورت کلی بیش از ۴۰ هزار هکتار است افزود: میزان کشت محصول راهبردی گندم در منطقه به صورت دیم ۱۵ هزار هکتار و کشت آبی بیش از ۲۵هزار هکتار می باشد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت مضاعت پرسنل اداره جهاد کشاورزی و حمایت دولت محترم و گندمکاران، بتوان رکورد تولید امسال را نیز شکست.

زارع تالی با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی تولید گندم خاطر نشان کرد : میزان تولید گندم در سال گذشته ۴۳ هزار تن بوده که افزایش قابل توجهی نسبت به سال های قبلی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی سراب ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل زحمتکش و همکاران خود در اداره جهاد کشاورزی ادامه داد: با تمهیداتی که در این نهاد اندیشیده شده است، در ۶ نقطه و در هر مرکز با حضور ۲ نفر از پرسنل این نهاد، گندم کاران می توانند محصول تولیدی خود را به صورت تضمینی به دولت عرضه نمایند.

زارع تالی در پایان افزود: مطالبات گندم کاران از روز های گذشته در حال پرداخت است و از دولت محترم این انتظار می رود که در سریع ترین زمان ممکن مطالبات تمامی گندمکاران را  پرداخت کند.