فرودگاه سراب وارد فاز مطالعاتی شد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، از آغاز مطالعات احداث فرودگاه در سراب خبر داد

به گزارش سراب نیوز، یوسف داودی در جلسه بررسی و امکان سنجی محل احداث فرودگاه سراب گفت: شرکت مشاور طراح این پروژه، انتخاب شده و مطالعات آن از امروز آغاز شد.

وی ، با اشاره به ظرفیت های بالقوه اقتصادی ، گردشگری ، کشاورزی و سرمایه گذاری در سراب افزود : موافقت احداث فرودگاه از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده و این طرح در لایحه بودجه سالجاری ردیف مستقل دارد .

نماینده مردم سراب ، با اشاره به ضرورت احداث فرودگاه جدید به جای فرودگاه قدیمی متروکه این شهرستان افزود : این باند فرودگاهی علاوه بر جا به جایی مسافرو بار می تواند پشتیبان پرواز دیگر شهرستانها ،در زمان شرایط نامناسب جوی باشد .

وی، با بیان اینکه با اجرای این طرح ،شاهد افزایش وجذب سزمایه گذاران بیشتر در منطقه خواهیم بود افزود : درحال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار سرابی، مقیم تهران زندگی می کنند که در صورت سهولت رفت و آمد و حمل و نقل ،آمادگی برای مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی و تولیدی در شهرستان را دارند .

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی کشور گفت : پس از بررسی ۵ موقعیت معرفی شده ، نهایتا ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در نزدیکی روستای هولیق برای مطالعه و احداث فرودگاه سراب انتخاب شد .

فرشید گلیج با بیان اینکه طرح مطالعاتی این فرودگاه در مدت ۴ ماه به پایان خواهد رسید افزود : برای مطالعه و احداث باند پرواز و ترمینال در سالجاری ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

یحیوی فرماندار سراب نیز با تاکید بر تسریع در زمان اتمام مطالعات این طرح افزود : مجموعه اعضای شورای اداری این شهرستان آمادگی همکاری با شرکت مشاور را دارند .