چخبر از اسبفروشان؟

غبار فراموشی در پیشانی منطقه ویژه گردشگری اسبفروشان سراب

آبگرم معدنی اسبفروشان سراب در دل کوه بزقوش اکنون چند سالی است که درحال تبدیل شدن به مخروبه بوده و دیگر صدایی از نشاط و سرزندگی شنیده نمی شود.

به گزارش سراب نیوز، حدود ۲۰کیلومتر مسیر را طی کردیم به امید اینکه راهی یک آبگرم معدنی می شویم تا رنج سفر چندروزه را با آبتنی در آبی که از چشمه طبیعی می جوشد  بزداییم. بسیار تعریف این منطقه را شنیده بودیم و حتی تعریف آن را از کوهنوردانی که هر هفته راهی منطقه شده و بعد از  فتح قله بزقوش و خستگی جانانه  با آب گرم بزقوش آرام می‌گرفتند در شبکه‌های اجتماعی بسیار خوانده بودیم.

بالاخره وارد منطقه شدیم اما متاسفانه با درهای بسته آبگرم روبه‌رو شدیم و حتی دیگر خبری از فعالیت مغازه‌های محلی نیز نبود تنها یک مغازه باز بود و متصدی آنجا بعد از پذیرایی ما با چای کاکتوتی سفره دلش را باز کرد و عنوان کرد که این منطقه فراموش شده است.

اتفاقا همزمان با ما خبرنگاران محلی نیز آنجا بودند و از آنها مشکل را جویا شدیم. آنچه که عنوان شد این بود که زلزله سال ۹۸و کرونا دو عامل اصلی خاموشی فروغ منطقه زیبای آبگرم اسبفروشانی شدند.

و از طرفی کوتاه نیامدن اداره امورآب استان از مبلغ اجاره بهای سالانه را باعث ایجاد مشکل در احیا آبگرم با وجود اجماع ها مسئولان ارشد شهرستانی  بیان داشتند.

در پیگیری های بعدی  فاطمه کشاورز مدیر روابط عمومی آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: این آبگرم طی روند قانونی و بارعایت مقررات به پیمانکار واگذار شده و پروسه طبیعی خود را طی می‌کند.

به هرحال امید می‌رود با یک حرکت جهادی و همت همدلانه منطقه گردشگری اسبفروشانی دوباره رونق خود را بازیابد.