بلاتکلیفی استخرهای آبگرم معدنی اسبفروشان سراب

فرماندار سراب از بلاتکلیفی استخرهای آبگرم معدنی اسب فروشان در این شهرستان انتقاد کرد .

به گزارش سراب نیوز، فرماندار سراب در جلسه بررسی وضعیت ابهای گرم معدنی سراب گفت: بخش کوچکی از سقف این آبگرم در جریان زلزله آبان ماه سال ۹۸ دچار خسارت شده بود و سپس به دلیل شیوع بیماری کرونا این مجموعه تعطیل شد.
علی جهانی با بیان اینکه بی توجهی به این موضوع موجب تخریب بیشتر ساختمان استخر می شود افزود: در دوران پساکرونا نیز تا به امروز هیچ اقدام عملی برای مرمت بازسازی و آغاز فعالیت این مجموعه گردشگری از سوی امور آب شهرستان انجام نشده است .
وی ادامه داد: این استخر در دامنه مناطق بکر کوهستانی ارتفاعات بزقوش قرار گرفته و سالانه هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی جهت استفاده از طبیعت و ابهای گرم معدنی به شهرستان سراب مسافرت می کنند .
فرماندار سراب با بیان اینکه تسریع در عملیات بازسازی استخر های ابگرم واستفاده مردم از این آبها در فصل گردشگری مطالبه عمومی است بر ضرورت توجه مسئولان استانی به این موضوع تاکید کرد .
جهانی خاطرنشان کرد: روستای اسبفروشان با توجه به ظرفیت های طبیعی و تاریخی و کوهنوردی جزو مناطق هدف گردشگری است و در صورت فراهم کردن زیر ساخت های لازم از جمله بازسازی استخر آبگرم سرمایه گذاران آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرده اند .