راه دسترسی ۹ آب گرم سراب ساماندهی و ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از ساماندهی و ایجاد راه دسترسی مشترک بین ۹ آب گرم شهرستان سراب خبر داد.

احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید از آبگرم های سراب و دیدار با فرماندار شهرستان با بیان اینکه وضعیت و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری شهرستان از سوی میراث فرهنگی بررسی می شود، افزود: در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ گردشگری سراب، طی سال جاری یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از محل اعتبارات سال ۹۹ برای رفع نواقصات زیرساخت‌های گردشگری شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال ۹۹ مسیر دسترسی آب گرم و کمپ گردشگری اسب فروشان زیرسازی و آسفالت شده است، اظهار کرد: برای ایجاد کمپ گردشگری در آب گرم‌های اردها و الله‌حق فراخوان جذب سرمایه‌گذار مشترک منتشر خواهد شد تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم و کافی رفاه گردشگران به صورت کامل تامین شود.

حمزه زاده از پیش‌بینی ایجاد جاده سلامت بین ۹ آب گرم از روستای سردها تا اردها در سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: بررسی وضعیت و همچنین پیشبرد این پروژه‌ در آینده‌ای نزدیک با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان میسر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی و رفع نواقص زیرساخت‌های گردشگری شهرستان سراب در دستور کار میراث قرهنگی آذربایجان شرقی قرار گرفته است، گفت: آبگرم‌های سراب از جمله مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان محسوب می‌شود که ایجاد راه دسترسی و تقویت زیرساخت‌ها همچون احداث کمپ گردشگری در جوار آن‌ها توسط این اداره‌کل انجام شده که برای تداوم عملیات اجرایی مشارکت فرمانداری و همچنین سایر دستگاه‌ها مثمر ثمر خواهد بود.

حمزه زاده احداث هتل چهار ستاره، توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی و رونق گردشگری کشاورزی در شهرستان سراب را از دیگر اهداف توسعه گردشگری این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش سراب نیوز شهرستان سراب با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شرق مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.