امام جمعه

امام جمعه سراب طبل را از مراسمات مذهبی حذف کنید

امام جمعه سراب در خطبه های نماز جمعه: هیئت های مذهبی از طبل های بزرگ استفاده نکنند، مردم بصورت خانوادگی در مراسمات حضور و از عطوفات ماه محرم بهره مند گردند.

به گزارش سراب نیوز، نماز عبادی سیاسی جمعه شهر سراب به امامت حجت الاسلام و المسلمین اکرمی امام جمعه سراب با حضور مسئولین و آحاد مردم در محل مصلای امام خمینی ره سراب برگزار شد، در خطبه دوم نماز جمعه امام جمعه سراب با قدردانی از تلاشگران عرصه نماز جمعه و حضور آحاد مردم از سراسر شهر جهت برپایی باشکوه نماز عنوان کرد: درخواست من از تمامی مردم این است که برنامه ریزی کنند تا به صورت خانوادگی در مراسمات عزاداری ها شرکت داشته باشند چرا که حیف است ماه محرم بدون عزاداری و سینه زنی تمام شود.

امام جمعه سراب با اشاره به دستورات رهبری در خصوص ایام محرم، بیان داشتند: از جمله دستورات رهبر انقلاب این است که دسته جات حسینی راه ها را مسدود نکنند چرا که ممکن است شخص و بیماری نیازمند کمک باشد بنابراین راه ها را مسدود نکنیم تا مبادا کسی دچار مشکلی شود.

اکرمی ادامه: از تمامی هیئت خواهش دارم کاری نکنند که به تکیه و نام امام حسین مردم بدبین شوند، طبل ها را از هیئت ها جمع کنید و حدالمقدور از طبل های کوچک که کودکان آنها را در هیئت حمل می‌کنند استفاده گردد چرا که استفاده از طبل های چند متری و بزرگ ایجاد مزاحمت است و بس و همانطور که می دانید در کربلا امام حسین (ع) وقتی می خواست سخنرانی کند دشمنان با استفاده از طب مانع شنیدن سخنان امام می شدند، ژس من از هیئت ها خواهش می کنم و تمنا دارم طبل ها را جمع کنند و بدون طبل عزاداری نمایند.

او ادامه، خواهش دیگر من از بانوان عزیز است، من از بانوان محترم می خواهم که با وضعیت نامناسب و گاه با آرایش در این مراسمات حضور نیابند چرا که این حرکت نمک بر زخم حسین است که گاها متوجه آن نیستیم.

امام جمعه سراب در پایان عنوان کرد: در سطح شهر دیدم هیئت ها چند مداح و شاعر را برای مجالس می آورند اما دریغ از یک سخنران برای مراسمات خود! مگر فلسفه قیام امام حسین تبلیغ و امر به معروف نیست؟ چطور امام حسینی هستید که گاه مردم را تا پاسی از شب نگه می دارید ولی نمی خواهید ۱۰ دقیقه در مورد امام حسین گفته شود، مگر خواندن نوحه از روی کتاب جوانان را به راه راست هدایت می کند؟ بلکه این منبر و احکام است که در آن قرآن و رساله گفته می شود و راه راست را بر مردم و جونان نشان می دهد، پس خواهش می کنیم سخنران را  در مراسمات خود مد نظر قرار دهید، من از مردم می خواهم  به امام حسین نظر و احسان دهند بهترین نذر اکنون این است که پول جمع کنید و به نیازمندان کمک کنید، چرا که افرادی هستند به جهت عدم تامین هزینه های خود نمی تواند اعمال جراحی و درمان خود را سپری کنند، کمک به این افراط از جمله بالاترین های انسان است/ اصغر برزگر