اردبیل از طریق سراب نیز به شبکه ریلی غرب متصل می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با نظر مساعد رئیس کمیسیون تلفیق، اردبیل از طریق سراب نیز به شبکه ریلی غرب کشور متصل می‌شود.

به گزارش سراب نیوز صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به پیگیری‌ها و رایزنی‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با نظر مساعد رئیس کمیسیون تلفیق، اردبیل از طریق سراب نیز به شبکه ریلی غرب کشور با زمینه تجاری اقتصادی متصل می‌شود.

وی افزود: پروژه اتصال سراب به شبکه ریلی در حال اجرا است و با بهره‌برداری از فرصت بررسی بودجه ۱۴۰۰، تلاش کردیم اردبیل نیز از این طریق بتواند برای ارتباط تجاری و اقتصادی، حمل بار و تولیدات استان به شبکه ریلی متصل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان کرد: با راه‌اندازی این خط ریلی، دسترسی به مرز بازرگان و همچنین ارتباط با ترکیه برای اردبیل تسهیل خواهد شد.

بدری تصریح کرد: خط ریلی اردبیل به سراب در راستای اتصال به سامانه تجاری و اقتصادی غرب کشور است و هیچ منافاتی با خط اصلی راه آهن میانه – اردبیل‌ ندارد.

وی اذعان کرد: راه آهن میانه – اردبیل- پارس آباد به‌عنوان کریدور شمال- جنوب و برای ارتباط با مرکز کشور تنها مسیر دقیق و کارآ محسوب می‌شود و خط ریلی سراب نیز می‌تواند در آینده استعداد ارتباطی استان را تقویت نماید.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین با اشاره به پیگیری‌های مداوم از کمیسیون تلفیق گفت: اتفاق خوب دیگر در خصوص راه آهن اردبیل، اصلاح عنوان پروژه بود و به این ترتیب راه آهن اردبیل- پارس آباد دارای ردیف ملی شد.