نماینده سراب خبر داد؛

احداث مجتمع تجاری پنج طبقه در نزدیکی مرکز شهر سراب

نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های ساماندهی موقوفات شهرستان سراب با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با شتاب مطلوبی تداوم دارد.

به گزارش سراب نیوز به نقل از پایگاه خبری دکتر یوسف داودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های ساماندهی موقوفات شهرستان سراب با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با شتاب مطلوبی تداوم دارد.

یوسف داودی در حاشیه جلسه هم‌فکری مسئولان شهرستان سراب با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موقوفات مهم شهرستان، مِلکی بایر و مخروبه‌ای است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد اما در راستای احیای این موقوفه، مقرر شد تا بر اساس توافقات انجام شده و آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی، یک مجتمع تجاری پنج طبقه در این منطقه احداث شود که در عرصه‌ی وقفی این زمین اعیانی تقریبا ۲۰۰ مغازه تجاری ایجاد می‌شود و به صورت انتقال سند اعیانی دائم العمر به سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: تعدادی از مغازه‌های احداث شده برای سرمایه گذار خواهد بود و تعدادی دیگر در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد تا درآمد به دست آمده از این طریق به نفع مردم استفاده شود.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذار این پروژه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه آورده داشته و ساخت این مجتمع سه سال زمان خواهد برد و مکان زمین موقوفه که در مرکز شهر سراب واقع شده است، یک موقعیت بسیار عالی را  برای توسعه و عمران و آبادانی شهر فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دومین موضوع مطرح شده در این جلسه، مربوط به قبرستان قدیمی و مخروبه امامزاده داخل شهر سراب است که اکنون نیاز به ساماندهی دارد و اداره‌ی کل اوقاف استان در این راستا یک برنامه جالبی را طراحی کرده تا این قبرستان را که در جوار آن هر پنجشنبه مراسم برگزار می‌شود (مراسم هفتگی امامزاده) به مزار شهدا و حوزه علمیه برادران واقع شده در این محل الحاق یابد و یک محوطه فرهنگی در اطراف امامزاده و مزار شهدا ایجاد شود.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل اوقاف استان در عملیاتی ساختن پروژه‌های عمرانی موقوفات استان، افزود: از زمانی که حجت الاسلام حسینی به عنوان مدیرکل اوقاف استان منصوب شده است، شاهد تحول و رشد قابل توجه ساخت و سازهای قوی و برنامه‌های توسعه‌ای استان به خصوص پروژه ساماندهی مسجد جامع سراب (نماد شهر سراب) هستیم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های مدیران شهرستانی اوقاف برای تحقق برنامه‌های اداره کل اوقاف، اظهار کرد: هدف اداره کل اوقاف، توسعه و پیشرفت عمرانی موقوفات و امامزادگان استان و در نهایت خدمت رسانی به مردم است و این نهاد تلاش دارد تا درآمدهای حاصل شده از محل موقوفات را به نفع مردم هزینه کند.

وی گفت: طی چهار سال گذشته شاهد تحرکی بالا از سوی اداره اوقاف در سطح استان برای اجرای وظایف محول شده به این نهاد هستیم که باعث ساماندهی بسیاری از موقوفات سطح استان شده است. اجرای پروژه‌های اینچنینی اهمیت بالایی دارد چرا که منجر به ایجاد یک تحرک اقتصادی می‌شود.

داودی در ادامه خاطرنشان کرد: حجت الاسلام حسینی در این جلسه قول دادند تا فرارسیدن عید ۱۴۰۱ قراردادهای مربوط به پروژه‌های موقوفات سراب را آماده و عملیات اجرایی آن‌ها را آغاز کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه موقوفات و امور خیریه طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: همواره سعی کردیم بهترین عملکرد ممکن را در راستای عمل به وظایف خود داشته باشیم.

حسینی از تعامل خوب نمایندگان استان به ویژه نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و خواستار توجه ویژه قوه مقننه برای کمک به موقوفات شد.

شایان ذکر است این جلسه با حضور نماینده مردم سراب در مجلس، فرماندار و رئیس اداره اوقاف این شهرستان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار شد و وضعیت موقوفات مهم شهرستان سراب مورد بررسی قرار گرفت.