رئیس اداره میراث فرهنگی سراب؛

آموزش ۱۰۰ هنرجوی رشته صنایع دستی در شهرستان سراب

رئیس اداره ورزش و جوانان به همراه رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراب از کارگاه گلیم بافی روستای فرکوش بازدید کردند.

به گزارش سراب نیوز، لطیفی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سراب ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مده ظله العالی ) در خصوص جوانان، به اهمیت و لزوم توجه مسئولین و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان به غنی سازی پربار اوقات فراغت این قشر از جامعه تاکید کرد و افزود:

ایجاد روحیه، نشاط و شادابی در نوجوان و جوان جامعه از مهم‌ترین وظایف این ستاد می باشد و غنی سازی اوقات فراغت این قشر از جامعه یکی از راههای اصلی برای رسیدن به این‌ مهم می باشد.

لطیفی ادامه داد: اعتلای هنرهای صنایع دستی و توسعه و رونق آن در بین اقشار جامعه و برگزاری جشنواره ها، مسابقات و نمایشگاه‌ها در گسترش و معرفی آیین‌ها و سنت‌های هر منطقه بسیار موثر می باشد.

سلیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراب نیز در این بازدید گفت: این کارگاه ها با هدف حرفه آموزی و احیای انواع رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی از قبیل گلیم بافی، چرم دوزی، حکاکی روی فلز، معرق چوب، منبت چوب، تذهیب، طراحی سنتی، رودوزی های سنتی و … برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: در طرح تابستانی غنی سازی اوقات فراغت این اداره بیش از ۱۰۰ هنرجو در ۱۰ کلاس آموزشی انواع صنایع دستی به تفکیک ۶۰ درصد در روستا و ۴۰ در صد در شهر، بصورت رایگان مشغول آموزش هستند.