آبشار «شرشر» فرصت یا تهدید/ ردپای سازمان گردشگری در این حوالی نیست!

گردشگری، یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های اقتصادی برای بهبود وضعیت هر منطقه‌ای است که با توجه ویژه به ظرفیت‌های آن منطقه حاصل می‌آید. آبشار «شرشر» در شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی واقع شده است، با آن که این آبشار گردشگران فراوانی را در طول سال به این منطقه می‌کشاند اما گردشگران همچنان از نبود زیرساخت‌های ابتدایی رنج می‌برند.

به گزارش سراب نیوز، در حالی که طبیعت بکر و زیبای آبشار شرشر سراب شهرتی نسبی یافته و مسافران خسته از زندگی ماشینی و همراه با تنفس در هوای آلوده را به خود می‌خواند. متاسفانه در سراب این موضوع به محل کشمکش و اختلاف تبدیل شده است.

شکل دهی به دوقطبی مدافعان  ممانعت از ورود مسافران غیربومی به منطقه شرشر و مخالفان این ایده ممکن است به بهای فرصت سوزی در توسعه شهر تمام شود.

در حالی که با صرف میلیاردها تومان در مناطق مختلف تلاش می‌شود تا گردشگران را به منطقه کشاند و اقتصاد را رونق داد در دل طبیعت میراکوه سلطان سراب نعمت خداوندی آبشار زیبایی را به ما هدیه داده که با روحیه جهادی و دلسوزی مسئولان و همراهی بومیان منطقه می‌تواند به نفع سراب باشد.

واقعیت این است که در این منطقه سازمان گردشگری کاری انجام نداده و هزینه‌ای برای ایجاد مراکز رفاهی و پیش بینی امدادی و مخابراتی صورت نگرفته و حتی نگارنده این سطور خود یک بار در این منطقه به دلیل عدم خط دهی تلفن حتی در تماس‌های اضطراری دچار مشکل شد و از جمله دغدغه‌های برخی مسئولان نیز این موضوع است و از دیگر سو صعب العبور بودن و عدم دسترسی به راه ماشین رو فرصتی به معدود هنجارشکنان داده تا با انتشار این هنجارشکنی در فضای مجازی برخی را نگران سازد.

اما نباید این فرصت طلایی برای توسعه را از دست داد مسئولان ارشد شهرستان و نیز سازمان گردشگری باید با همت مضاعف و در این سال مانع زدایی تمام موانع و مسایل پیرامونی را با درایت حل و فصل کنند و امیدواریم روزی نام شرشر سراب نیز به عنوان قطب گردشگری همچون پل معلق مشکین و جنگل های ارسباران مأمن خانوا ده ها و گردشگران شود.

در این بین جای انتقاد از مسئولان گردشگری استان نیز وجود دارد که در این مدت توجه شایانی به حوزه‌های گردشگری سراب نکردند.

کتیبه سنگی رازلیق فاقد حصار محافظتی و راه مناسب است. تاسیسات احداثی در آبگرم آردها و بهرمان به حال خود رها شده و خانه علامه امینی بزرگ و صاحب الغدیر همچنان و بعد از ۷سال لنگ اعتبار مانده است و استفاده مناسبی از محیط پیرامونی سد تاجیار نشده است.

امیدواریم در دولت جدید با ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری به سوی سراب قوی گام برداشت.