مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

مساجد در توسعه سبک زندگی اسلامی نقش‌آفرین باشند

حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی با بیان اینکه در دوران جنگ نابرابر ترکیبی دشمن قرار داریم، گفت: جنگ نرمی که با جنگ‌های سخت قبلی فرق بسیاری دارد از این‌رو برای مقابله با این جنگ ترکیبی نیازمند انجام کارهای فرهنگی هستیم.

به گزارش سراب نیوز، حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، امروز، ۲۲ اسفندماه، در همایش ائمه جماعت، هیئت امنا و خادمین مساجد شهرستان سراب، با اشاره به اینکه در دوران گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اواخر دهه چهلم انقلاب که در حقیقت شروع چله دوم انقلاب بود، منشور عظیمی صادر کردند و از مباحثی چون خودسازی، جامعه پردازی، تمدن سازی و رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظما سخن گفتند.

وی با تأکید بر اینکه در دورانی قرار داریم که باید هر کس در جایگاه خود زمینه ساز حضور حضرت ولیعصر(عج) باشد، افزود: وظیفه اهالی مسجد در گام دوم انقلاب اسلامی این است که کارکردهای مختلف مساجد را توسعه دهند و مسجد نباید فقط به‌عنوان محلی برای برگزاری مجالس ختم مطرح باشد.

حسینی، با بیان اینکه براساس بیانیه گام دوم انقلاب، مساجد باید در توسعه اخلاق و معنویت و سبک زندگی اسلامی نقش آفرین باشند، اظهار کرد: در دوران جنگ نابرابر ترکیبی دشمن قرار داریم. جنگ نرمی که با جنگ‌های سخت قبلی فرق بسیاری دارد از این رو برای مقابله با این جنگ ترکیبی نیازمند انجام کارهای فرهنگی هستیم.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی، با اشاره به لزوم توجه به کارکردهای مساجد، افزود: در ابتدا مسجد محل سجدگی، راز و نیاز در برابر پروردگار متعال و گسترش معارف اهل بیت(ع) است اما نباید گستره مسجد را تنها به این موضوع ختم کرد.

وی ادامه داد: کارکرد مهم دیگری که برای مسجد می‌توان متصور بود، کارکرد فرهنگی آن است. مسجد می‌تواند علاوه بر مباحث دینی، زمینه ساز تمامی آداب و رسوم فرهنگی جامعه باشد و در تحولات مختلف جامعه نقش ایفا کند.

حسینی، با اشاره به اهمیت جذب جوانان به مساجد، ادامه داد: جوانی که در فضای مسجد نفس بکشد هیچ‌گاه آلوده نمی‌شود. امروز مقتدای انقلاب اسلامی تاکید دارند که در حرکت‌های فرهنگی باید به جوانان اولویت بدهیم که در این راستا فعالیت‌های پایگاه مقاومت مساجد با بدنه جوان می‌تواند به عنوان بازویی برای مسجد باشد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی گفت: نقش سوم مساجد، تربیت جوانان است و اگر ما امروز به فکر تربیت جوانانمان نباشیم دیگران به فکر تربیت و سرمایه گذاری بر روی جوانان ما خواهند بود.