بخشدار مهربان:

نیاز ۱۱ مدرسه منطقه مهربان شهرستان سراب به بازسازی

بخشدار منقطه مهربان گفت: ۸۰ مدرسه این شهر بازسازی شده اند اما ۱۱ مدرسه وضعیت نامطلوب آموزشی دارند که باید نوسازی شوند.

به گزارش سراب نیوز، ابراهیمی افزود: برخی از مدارس روستا‌های مهربان از جمله ارزنق، قیصریه، جمال آباد، قدس شربیان، دمیرچی، رجل آباد، کیوج، سیه دولان، آتمیان وضعیت مدارس شان غیر قابل مطلوب و نامناسب است و لازم است با مشارکت شورا‌ها و دهیاران با جذب خیران مدرسه ساز این مدارس را بازسازی و نوسازی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش مهربان هم گفت: مشارکت خیران در مدرسه سازی این منطقه موجب شده است برخی مشکلات آموزشی حل شود.
یعقوبی ادامه داد: تفاهم نامه احداث مدرسه ۴ کلاسه روستای دمیرچی به همت خیّر مدرسه ساز استان، حاج کرامت اسدی بسته شده است و این مدرسه با اعتبار ۶ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

وی گفت: مدرسه ۶ کلاسه روستای آلان در عرض ۴۰ روز با پیشرفت ۵۰ درصد و با هزینه ۲ میلیارد تومانی خیّر مدرسه ساز حاج شیر محمد عسگری در حال ساخت است و این خیّر نیک اندیش  به تعهد خود عمل کرد و امیدواریم از اسفند ماه مابقی طرح توسط اداره کل نوسازی استان انجام شود.

یعقوبی اضافه کرد: مدارس آزادی و عفّت شهر مهربان هم به همت خیّران مدرسه ساز با هزینه ۱۸میلیارد تومان احداث می‌شود که امیدواریم تا مهر سال جدید به دانش آموزان تحویل دهیم.

مدیر آموزش و پرورش مهربان اظهار کرد: بنیاد برکت برای مدرسه قدس شربیان ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و باید  ۵۰ درصد هزینه ساخت آن توسط اداره کل نوسازی مدراس استان و ۲۰ درصد نیز از سوی خیّران شهر شربیان تامین شود.