شیر به مدارس مهربان بازگشت

سه هزار و 500 دانش آموز منطقه مهربان در مقطع ابتدایی از حمایت دولت در توزیع شیر رایگان بهره مند شدند. زنگ شیر در مدرسه هفتم تیر شهر مهربان نواخته و توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی منطقه مهربان آغاز شد.

به گزارش سراب نیوز ، در مراسمی با حضور یوسف جوادیان رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان  زنگ شیر در مدرسه هفتم تیر شهر مهربان نواخته و توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی منطقه مهربان آغاز شد.
به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان، قرار است در مدارس ابتدایی دولتی شهری و روستایی منطقه مهربان که دارای حدود ۳۵۰۰ دانش آموز در ۴۵ مدرسه است، در هر هفته دو وعده شیر توزیع شود.
جوادیان  با اشاره به دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دکتر رئیسی در اوایل مهر برای توزیع شیر رایگان گفت: با دستور اکید رئیس جمهور و پیگیری معاون اول رئیس جمهور؛ خیلی سریع اعتبارات طرح توزیع شیر تأمین شد و قرار است همزمان با سراسر کشور و در مدارس ابتدایی دولتی منطقه مهربان که حدود ۳۵۰۰ دانش آموز داریم در هفته دو وعده توزیع شیر داشته باشیم و در مجموع ۷۵ وعده شیر توزیع شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان افزود:  سرانه مصرف لبنیات یکی از شاخص‌های بهداشتی مهم هر کشور است که نقش آن در طول عمر باکیفیت، افزایش ضریب هوشی کودکان و نوجوانان، سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها و نیز کاهش شیوع بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی انکارناپذیر است.
جوادیان تاکید کرد :تغذیه کودکان بسیار مهم است چراکه دانش‌آموزان درحال رشد هستند و حدود هشت ساعت را در مدرسه می‌گذرانند، بنابراین باید تغذیه سالمی داشته باشند.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان افزود: تغذیه سالم روی رشد دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد و همچنین اینکه مطالعات نشان داده که دانش‌آموزانی که تغذیه مناسب‌تری دارند، تمرکز و یادگیری بهتری خواهند داشت.