صابر پرنیان؛

۲۶۶۰ کارخانه جدید در آذربایجان‌شرقی در حال ساخت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در حال حاضر دو هزار و ۶۶۰ کارخانه در آذربایجان شرقی در حال ساخت است، گفت: ۱۸۵ طرح بزرگ صنعتی به منظور تکمیل زنجیره تولید در استان وجود دارد.

به گزارش سراب نیوز، صابر پرنیان صبح امروز در جمع هیات مدیره اتحادیه صنف ابزارآلات صنعتی و ساختمانی تبریز با اشاره به ضرورت درج اطلاعات کالاها در سامانه جامع تجارت اظهار کرد: درج نشدن اطلاعات کالاها در سامانه جامع تجارت به مفهوم قاچاق است و اصناف متخلف با جریمه های بسیار سنگین مواجه خواهند شد البته تا نهادینه شدن این طرح در کنار اصناف خواهیم بود چرا که این طرح به نفع اصناف شناسنامه‌دار است.

وی با بیان این که صنف ابزارآلات صنعتی یکی از فعالیت های پرزحمت جامعه است، افزود: در حال حاضر اتحادیه صنف ابزارآلات صنعتی و ساختمانی در تبریز بیش از هزار عضو دارد.

پرنیان در خصوص کالاهای مورد نیاز وارداتی گفت: ممنوعیت واردات کالاهایی که تولید داخلی ندارند به ضرر مردم و اصناف است بنا بر این این اقلام باید لیست شود تا در دسترس مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که فرصت های سرمایه گذاری به صورت مطلوب به جامعه معرفی نشده است، افزود: با توجه به این که نبض بازار در دست اصناف است بنا بر این باید بازار را به تولید و سرمایه گذار وصل کنیم تا با امکان سنجی مناسب، نیازهای جامعه احصا شود.

پرنیان با بیان این که در یک سال گذشته اقدامات ویژه ای در بخش صنعت انجام شده است، گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ صنعتی رتبه چهارم، از نظر تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده رتبه سوم و از لحاظ توسعه واحدهای صنعتی در رتبه دوم کشور قرار دارد البته لازم به ذکر است که از لحاظ صدور جواز سرمایه گذاری رتبه نخست کشور را در اختیار داریم که این موضوع نشان دهنده میزان تمایل فعالان بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این بخش است.

وی با بیان این که در حال حاضر دو هزار و ۶۶۰ کارخانه در آذربایجان شرقی در حال ساخت است، گفت: ۱۸۵ طرح بزرگ صنعتی به منظور تکمیل زنجیره تولید در استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید با رفع موانع تولید و کسب و کارها بستر مناسبی برای علاقمندان در این بخش ایجاد کنیم تا مردم به سرمایه گذاری ترغیب شوند.

وی با بیان این که تبریز قابلیت زیادی در حوزه های صنفی، صنعتی و تجاری دارد، تصریح‌کرد: در بخش تولید پیشرفت های مختلفی از جمله در مجموعه های صنعتی کلرپارس، شرکت تراکتورسازی ایران، ماشین سازی، موتوژن و چرخشگر داشتیم.