۲۵۵ واحد مسکونی در اثر زلزله سراب آسیب دید

فرماندار سراب گفت زلزله دو روز پیش به ۱۶۵ واحد مسکونی در ۲۸ روستا از ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرد و ۶۰ واحد نیز در سطح شهر سراب تا ۳۰ درصد آسیب دیدند.

جهانی در جلسه مدیریت بحران شهرستان سراب گفت:در آخرین بررسی تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن  و جمعیت هلال احمر۱۵۷ واحد دامی در ۳۵ روستای بخش مرکزی از ۱۰ تا ۲۰ درصد دچار خسارت شدند.

وی با اشاره به نا ایمن بودن یکی از واحد‌های مسکونی در روستای تازه کند گفت: اعضای این خانواده ۴ نفره با تلاش نیرو‌های هلال احمر تحت شرایط اسکان اضطراری قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اذربایجان شرقی نیز با اشاره به آمار مصدومین گفت: ۱۸ نفر از حادثه دیدگان به دلیل ترس از زلزله دچار پیچ خوردگی پا و استرس و اضطراب شده بودند که با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی در کمتر از دو ساعت مداوا و ترخیص شدند.

آقای هنربر افزود: در شهرستان میانه به ۱۰۰ واحد مسکونی و دامی در ۹ روستا خسارتی کمتر از ۳۰ درصد وارد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از اهالی حادثه دیده خواست تا جهت بازسازی واحد‌های مسکونی خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

سروری افزود: با قطعی شدن آمار واحد‌های خسارت دیده تا ۴۸ ساعت آینده عملیات آواربرداری شروع می‌شود و تلاش می‌کنیم این واحد‌ها را تا فرارسیدن فصل سرما به اتمام برسانیم.

عکس تزئینی است