۳۸۷ زندانی جرائم غیر عمد کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار خیران

امسال به دلیل شرایط کرونا، جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد مالی با کمک خیران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان گفت: هدف از برگزاری این جشن کمک به آزادی بیش از ۳۸۷ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

منصور بیژنی افزود: سال گذشته با مشارکت ستاد دیه کشور، خیران و نیکوکاران، استان نسبت به دیگر زندان‌های کشور رتبه خوبی در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۸۰ نفر از زندانیان غیر عمد و محکومان مالی با گذشت شاکی، کمک‌های ستاد، تسهیلات بانکی، خیران و نیکوکاران از زندان آزاد و به کانون خانواده خود بازگشتند.

بیژنی با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی سند تحول پرداخت بدهی زندانیان جرایم غیر عمد است اضافه کرد: مقرر شده برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تسهیلات کم بهره پرداخت شود.

بیژنی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان ماه بخشش ومهربانی است از همه مردم و خیران خواست برای بازگرداندن سرپرست خانواده‌ها به زندگی، کمک کار زندانیان غیر عمد باشند.

وی گفت: انتظار داریم با همکاری و تعامل خوب صدا و سیمای مرکز استان و دیگر رسانه‌های محلی، زمینه‌ مشارکت خیران در آزادسازی بدهکاران غیر بزهکار بیشتر از گذشته فراهم شود.