عباس زاده مشکینی گفت:

پروژه فرآوری مواد معدنی در مشگین‌شهر با سرعت در حال تکمیل است

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: پروژه فرآوری مواد معدنی در مشگین‌شهر با سرعت در حال تکمیل است و نیروگاه زمین گرمایی این شهرستان نیز با پیشرفت ۹۹ درصد هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش سراب نیوز به نقل از خانه ملت، محمود عباس‌زاده مشگینی اظهار کرد: در مشگین‌شهر ۶۰ نوع محصولات سردرختی تولید می‌شود که امسال ۸۰ درصد این محصولات و همچنین تولیدات زراعی کشاورزان دچار خسارت شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان حوادث قهری به اقتصادی مشگین‌شهر خسارت وارد کرده است، گفت: در دیدارهایی که با مسئولان کشوری به ویژه سرپرست جهاد کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و حتی معاون اول رئیس جمهور داشتیم، قول مساعد برای جبران بخشی از خسارت وارده داده شده و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز قرار شده در کمترین زمان خسارت وارده را جبران کند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی استمهال بدهی کشاورزان در تلاش برای پوشش بیمه‌ای محصولات در سال‌های آینده را با رقم پایین‌تر از دیگر اقدامات و مصوبات پیگیری‌ها اعلام کرد و افزود: حق محرومیت در مشگین‌شهر به کارکنان پرداخت نمی‌شود در حالی که در مرکز استان این مبلغ پرداخت می‌شود که ما پیگیر پرداخت این مبالغ هستیم.

عباس زاده مشگینی به ابر پروژه آبرسانی به ۲۰۰ روستای مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: تصفیه خانه این مجتمع آبرسانی به خاطر بی تدبیری مسئولان سال‌های طولانی بلاتکلیف بوده که با تأمین ۴۵۰ میلیارد تومان قرار است این پروژه با نام «شهید سلیم زاده» به بهره برداری برسد.

وی به سفر قریب الوقوع وزیر نیرو به مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: در این سفر قرار است عملیات فاز دوم پایاب سد سبلان نیز شروع شود و در کنار آن طرح‌های متعدد آبرسانی مورد بازدید قرار گیرد.

عباس زاده مشگینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مشگین‌شهر به کارگاه سازندگی تبدیل شده و در ابعاد مختلف طرح‌های زیربنایی متعددی در این شهرستان در حال اجرا است.

وی به پایداری برق کارخانه کامیون سازی مشگین‌شهر با احداث پست ۶۰ مگاوات اشاره کرد و افزود: پروژه فرآوری مواد معدنی در مشگین‌شهر با سرعت در حال تکمیل است و نیروگاه زمین گرمایی این شهرستان نیز با پیشرفت ۹۹ درصد هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

عباس زاده مشکینی اضافه کرد: با تکمیل چهار خطه اردبیل –مشگین‌شهر این پروژه امسال به بهره برداری خواهد رسید و در کنار آن سرعت اجرایی بیشتری را در محور چهار خطه مشگین‌شهر به اهر با تزریق ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: ۵۵ طرح هادی روستایی نیز با همت و پشتیبانی بنیاد مسکن اجرایی و عملیاتی می‌شود.

عباس زاده مشکینی در مورد محور گردشگری موئیل – مشگین‌شهر اظهار کرد: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده و با تجهیز کارگاه پیمانکار قرار است این مسیر را اجرایی و عملیاتی کرده و به شهر سراب متصل کند.

وی از آسفالت‌ریزی و اجرای روکش محور مشگین به قوشه خبر داد و تصریح کرد: ۲۱۰ میلیارد تومان منابع برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و امیدواریم در این مسیر روستاهای همجوار نیز آسفالت ریزی شود.

عباس زاده مشکینی از حل مشکل آب ارشق خبر داد و گفت: در کنار حل مشکل منطقه آزاد ارشق، آبرسانی به این بخش با صدور مجوز برداشت یک هزار لیتر در ثانیه آب زیرزمینی صادر شده است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به بی تدبیری مسئولان آب منطقه‌ای در هدررفت ۱.۵ میلیون متر مکعب آب سد سبلان اشاره کرد و افزود: اگر این آب به منطقه ارشق سرازیر می‌شد، سرسبزی و کشت محصولات زراعی مناسب را شاهد بودیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: باید همه اهالی استان از منابع آب زیرزمینی بهره مند شوند و با برداشت یک هزار لیتر در ثانیه آب زیرزمینی در منطقه ارشق و پمپاژ آن به اراضی زراعی امیدواریم کمبود منابع آب در این منطقه برطرف شود.

عباس زاده مشکینی در مورد فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان نیز اضافه کرد: نظام سلامت در مشگین‌شهر از ظرفیت‌های مناسب نیروی انسانی برخوردار است و ما سعی کردیم در کنار بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی، سی. تی. اسکن را در این شهرستان راه اندازی کرده و به زودی شاهد نصب دستگاه ام. ار. آی خواهیم بود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی توسعه بیمارستان، راه اندازی مرکز سرطان شناسی و مرکز دیالیز بیماران کلیوی را یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم درمانگاه تأمین اجتماعی مشگین‌شهر نیز به یک کلینیک تخصصی تبدیل شود./