پرونده تخلف ۹.۹ میلیاردی سیمان در آذربایجان شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۹.۹ میلیارد تومان پرونده تخلف فروش سیمان در استان تشکیل شد.

به گزارش سراب نیوز، یوسف پایدار افزود: در چهار ماه گذشته  یک هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های فروش و توزیع سیمان انجام شده و ۱۹۶ فقره پرونده به ارزش حدود ۹.۹ میلیارد تومان تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۴۰ واحد از فعالان این بخش در سامانه جامع انبار و ۲۰۰ واحد نیز در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند.

پایدار گفت: برای تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان در خصوص تداوم روند تأمین، توزیع و نظارت بر اقلام اساسی به ویژه سیمان بازدید میدانی از فعالان این بخش با حضور مدیران کل بازرسی استان آذربایجان شرقی و رییس منطقه ۵ سازمان بازرسی کل کشور، تعزیرات حکومتی و معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت انجام شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با تأکید بر تداوم اقدامات نظارتی و پایش واحد‌های تولیدی و توزیعی سیمان به صورت میدانی و سیستمی، یادآور شد: به منظور تعامل هرچه بهتر و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در تأمین مایحتاج عمومی شهروندان و همچنین نظارت بر روند عرضه در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ثبت اطلاعات خرید و فروش سیمان در سامانه جامع تجارت الزامی است ادامه داد: ثبت نکردن آمار ورودی و خروجی سیمان توسط واحد‌های تولیدی و توزیعی، تخلف است و به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب و با متخلفان بدون کوچکترین اغماض برخورد خواهد شد./ منبع : صداوسیما