مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی

پایداری شبکه گاز در سردترین شهر ایران

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون گاز مصرفی سراب سردترین شهرستان ایران از طریق ۶ ایستگاه گازرسانی توزیع می‌شود و همچنان پایدار است.

به گزارش سراب نیوز، کمالی افزود: بر اساس اطلاعات سامانه‌های هواشناسی استان، سراب شب گذشته، رکورد سردترین شهر کشور را برای چندمین بار شکست و بر این اساس نیاز و مصرف گاز این شهر به علت برودت هوا افزایشی است.

وی افزود: با وجودی که سراب سردترین منطقه کشور بود تاکنون خوشبختانه جریان گاز پایدار برای مشترکان تأمین شده و افت فشار گاز در این شهرستان نداشته ایم.
کمالی اظهار کرد: در هفته گذشته مشترکان گاز شهرستان سراب ۹ میلیون و ۲۶۸هزار و ۸۸۱ مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه بدون گرمای گاز طبیعی گذر از دمای منفی ۲۰ درجه برای مردم سراب قابل تصور نیست، از همه مردم خواست با رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) و مدیریت مصرف و شرکت در پویش هر خانه یک اتاق گرم، رفاه همنوعان خود را با مخاطره مواجه نکنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال ۱۴ ایستگاه جدید گاز در آذربایجان شرقی به سامانه نظارت و کنترل تجهیز شده است گفت: شرکت گاز استان برای تأمین و توزیع مصارف مشترکان از ۲ هزار و ۱۰۰ ایستگاه گاز استفاده می‌کند که هم اکنون ۳۰۸ مورد از این ایستگاه‌ها به سامانه کنترل و نظارت (مانیتورینگ) تجهیز شده است.

وی ادامه داد: این ۱۴ ایستگاه مانیتورینگ مربوط به شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، خاروانا، مرند، ملکان، بستان آباد، میانه و سراب است.

کمالی با اشاره به اهمیت پایش، نظارت و کنترل مستمر ایستگاه‌های گازرسانی اظهار کرد: مهمترین مزیت راه اندازی سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌ها، کنترل مکانیزه تأسیسات به خصوص در زمان پیک مصرف و احتمال افت فشار گاز و اقدامات به موقع برای حفظ پایداری و تداوم گازرسانی در استان است.

شب گذشته سراب با دمای منفی ۲۵ درجه سانتی گراد، برای چهارمین بار در زمستان امسال سردترین شهر کشور شد.