امام جمعه سراب؛

هر مدیری که نمی تواند مشکلات مردم و شهر را حل کند باید از این شهر برود

امام جمعه شهر سراب به دلیل تعطیلی نماز جمعه فایل سخنرانی خطبه های نماز جمعه را در کانال دفتر امام جمعه سراب پخش کرد، در این فایل ضمن اشاره به موضوعات مهم از جمله عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین ع در خصوص مشکلات موجود در شهر و گلایه مردم مطالب مهمی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار سراب نیوز، حجت الاسلام و المسلمین اکرمی امام جمعه شهرستان سراب با ارسال فایل صوتی در کانال دفتر امام جمعه سراب در خصوص مسائل روز شهرستان سراب و همچنین دعوت مردم برای رعایت دستور العمل های کرونایی سخنرانی کرد.

به گزارش سراب نیوز در این پیام آمده است؛

دو سال است به دلیل بلای کرونا مراسمات مذهبی کم رنگ شده و من در کنار تمام تاکید هایی که برای حضور در مجالس عزاداری، قرآن، روضه و غیره دارم اما یک جمله به عاشقان امام حسین (ع) می‌گویم که عزاداری، سینه زنی، روضه خوانی جزء مستحبات موکده است ولی حفظ جان انسان ها اوجب واجبات است و باید دستورات ستاد مقابله با کرونا و همچنین دستورات رهبری رعایت شود.

چند موضوع در شهر است که مردم از آن گلایه مندند یکی از آنها بوی بد فاضلاب شهری است که چندین دفعه بنده از مسئولین، مدیر آب و فاضلاب پیگیر شده‌ام و مشکلات مردم را به گوششان رساندم، حتی در جلسه ای فرماندار محترم تذکرات لازم را دادند و مجددا خواهش می کنم مدیران محترم آب و فاضلاب سراب و آذربایجان شرقی مردم را از بوی نامطبوع فاضلاب که بعد از ظهر در شهر می پیچد و موجب کلافه شدن مردم شده، رهایی دهند. باید هر طور شده این مشکل را حل کنند، شده کارشناس از استان یا شهر یا شهرهای دیگر آورده و این را از اساس رفع کنند.

موضوع دوم که موجب نارضایتی مردم شده، مشکل قطع آب یا افت فشار آب در برخی از روستاها است، دلیل این‌کار را پیگیر شدیم که گفتند متاسفانه برخی از روستاییان عزیز مسائل شرعی، اخلاقی و قانونی را رعایت نمی‌کنند و در چندین جا لوله اصلی انتقال آب را سوراخ و از آن برای آبیاری مزارع و باغات خود استفاده می کنند، این موضوع را باید بگویم که حتی در مقام شهدا که خداوند گفته هرکسی شهید شود از تمام گناهان او خواهم گذشت بجز حق الناس، که حتی خداوند نیز فرموده از حق الناس نخواهد گذشت، روستاییان بدانند که اگر حق الناس را رعایت نکنند خدا نیز از جرم آنان نخواهد گذشت و دزدی از آب شرعاً حرام و قانون جرم است. گاهاً برخی ها نیز آب را بدون کنتور از لوله های اصلی انشعاب و به داخل گاوداری یا منازل خود می‌برند، که این کار شرعاً و قانوناً حرام است و باعث می‌شود فرزند انسان حرام خور به بار آید و این فرزند بعداً به خود، خانواده و جامعه مشکل ایجاد خواهد کرد.

این که چرا مدیران آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و دادگستری جلوی این کارها را نمی‌گیرند، نشانه ضعف مدیریت است من رسماً اعلام می‌کنم هر کسی دزدی کند چه دزدی از کابل های برق، چه دزدی از مغازه ها، چه از آب، چه گاز یا غیره هرکسی که باشد، عرضه داشته باشید، تلاش کنید، پیدا کنید و شدیدا برخورد کنید. از دادگستری می‌خواهم همکاری و دستورات لازم را در این خصوص بدهند.

گلایه دیگر مردم افت فشار آب در شهر است، امروز از صبح با رئیس آب و فاضلاب، رئیس اداره برق سراب و مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در خصوص گلایه مردم صحبت کرده و مشکلات مردم را مطرح و قول گرفتم که بزودی مشکل افت فشار آب حل شود، یک مدیر باید برای حل مشکلات مردم تلاش کند، اگر خودش نمی‌تواند از ظرفیت نمایندگان، استانداران فرمانداران استفاده کند. فصل فصلِ نصب و عزل است. هر مدیری که نمی تواند مشکلات مردم را حل کند باید از این شهر برود و باید مشکل حل شود.

مدیران دلیل افت فشار آب را قطعی برق عنوان کردند که با قطع برق، برق چاه های آب نیز قطع و آب داخل لوله ها از جریان می‌افتد و برای همین تا وصل مجدد برق دچار افت فشار آب می شویم که در این خصوص از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قول گرفتیم تا برق چاه مسیر را قطع نکنند و به جد پیگیر این موضوع هستم و گزارش اقدامات صورت گرفته را به مردم خواهم گفت./ خبرنگار اصغر برزگر