مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی باشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در سراب برگزار می‌شود

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی باشگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش سراب نیوز به نقل از تسنیم، علی نیک رزم با اشاره به برگزاری مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی باشگاه‌های استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: این مسابقات ویژه بانوان در شهرستان سراب برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی باشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در بخش بانوان با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت بدنسازی و پرورش اندام شهرستان سراب برگزار می‌شود.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسابقات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشگر خواهد بود.

نیک‌رزم به زمان برگزاری این دوره از مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات روز جمعه ۲۸ آبان در سالن حجاب شهرستان سراب برگزار می‌شود و ثبت نام و وزن کشی تمام رده‌های وزنی با یک کیلو ارفاق در روز مسابقات از ساعت ۸ الی ۱۰:۳۰ قبل از ظهر انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط شرکت در این مسابقات  تصریح کرد: همراه داشتن کارت بیمه ورزشی، اصل شناسنامه، کارت ملی، گواهی سلامت برای پیشکسوتان و کارت واکسن نیز برای تمامی شرکت‌کنندگان الزامی است.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی به اوزان این دوره از مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: در اوزان جوانان زیر ۱۸ سال ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۸۰، ۸۵، ۹۰، ۱۰۰، ۱۱۰ و ۱۱۰+ کیلوگرم انجام خواهد شد.

نیک‌رزم به اوزان رده پیشکسوتان نیز اشاره کرد و گفت: در اوزان پیشکسوتان  ۴۰ الی ۴۹ سال نیز ۷۰-، ۸۰-، ۹۰-، ۱۰۰- و ۱۰۰+ و اوزان پیشکسوتان ۵۰ الی ۵۹ سال نیز ۷۰-،۸۰-، ۹۰-،۱۰۰- و ۱۰۰+ و پیشکسوتان ۶۰ سال به بالا در ۷۵-،۹۰-،+۹۰+ خواهد بود که کلیه اوزان از ساعت ۱۱ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت به حدنصاب رسیدن شرکت‌کنندگان در اوزان، هر وزن حداقل سه نفر، وزن مسابقه اجرا خواهد شد در غیر این صورت در صورت تمایل ورزشکار در یک دسته بالا حضور خواهد یافت.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم مدال و حکم قهرمانی و به تیم‌های اول تا سوم حکم و کاپ قهرمانی اعطا خواهد شد.

نیک‌رزم عنوان کرد: تعداد ورزشکاران تیم‌های حاضر در رده بزرگسالان نباید بیشتر از ۱۱ نفر باشد و هر تیم مجاز است دو نفر را به عنوان مربی همراه تیم داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: هر گونه بی نظمی و یا ترک صحنه مسابقات موجب برخورد قانونی با شخص خاطی و سرپرست و مدیر باشگاه ورزشکار خاطی خواهد بود و باشگاه‌های فاقد مجوز و پروانه رسمی از اداره کل ورزش و جوانان استان حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

نیک‌رزم ابراز کرد: مسئول کمیته انظباطی در هر مرحله قابلیت لغو مجوز حضور تیم خاطی را دارد و از حضور افراد با خالکوبی و یا ظاهری غیرموجه جلوگیری خواهد شد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی در ادامه از اعزام تیم بانوان استان به نخستین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور خبر داد و گفت: هیئت بدنسازی و پرورش اندام پس از برگزاری آخرین مرحله بازبینی جهت مشخص شدن ترکیب نهایی تیم اعزامی خود جهت حضور در مسابقات قهرمانی کشور را انجام داد.

وی گفت: رقابت‌های پاورلیفتینگ برای نخستین بار توسط فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در حال برگزاری است و بنا شده تا با برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی، ملی پوشان این رشته هم به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شوند.

بر این اساس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان آذربایجان شرقی با برگزاری آخرین جلسه بازبینی جهت مشخص شدن اعضای تیم اعزامی به مسابقات را انجام داد و بر این اساس با اعلام کمیته فنی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان خانم‌ها الشن قشلاقی، فائزه اسمعیلی، حنانه غفاری، آیلین میرزایی، دلکش ایرانی، نسترن کیانی، رباب قربانی، مریم طاهری و نوشین رشدی ورزشکار و ثریا آقاجانی و فتانه رسولی به عنوان سرپرست و مربی تیم به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.