لزوم جذب ۱۰ هزار حامی ایتام در آذربایجان شرقی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان‎‌شرقی گفت: این نهاد نیازمند جذب ۱۰ هزار حامی ایتام است.
به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ یونس فاتح افزود: برای ۲۱ هزار کودک یتیم و محسنین از ۸۱ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ۶۰ هزار حامی وجود دارد و برای اینکه سرانه پرداختی به هر کودک متناسب با میزان تورم شود، نیازمند جذب ۱۰ هزار حامی جدید در ماه رمضان هستیم.

وی ادامه داد: پنج هزار کودک یتیم و محسنین از بین ۱۵ هزار خانوار، پس از شیوع کرونا جذب کمیته امداد استان شده اند و چشم انتظار همت مردم و خیران هستند.

فاتح گفت: انتظار داریم تا پایان ماه رمضان هیچ کودکِ بدون حامی در استان نداشته باشیم و از عموم مردم و خیران می خواهیم کودکان یتیم و محسنین بدون حامی را تنها نگذارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان اضافه کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین بهترین طرح کمیته امداد برای جلوگیری از بین نسلی شدن فقر و سرمایه گذاری روی آموزش و تحصیل فرزندان مددجو است.

وی در خصوص نحوه مشارکت مردم و خیران در این طرح نیز گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ekram.emdad.ir فرزند یا فرزندان معنوی خود را انتخاب کرده و ماهیانه مبلغ دلخواهی را به حساب مستقیم این کودکان واریز کنند تا سهمی در رشد مادی و معنوی این عزیزان داشته باشند.

یونس فاتح خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی و تحصیلی این فرزندان از طریق سامانه اینترنتی مذکور به حامیان آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.
طرح محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) کودکان دارای سرپرست ناتوان را پوشش می‌دهد.