فعالیت مداوم بازار هفتگی بهرمان بعد از گذشت ۶۳ سال

روستای بهرمان یکی از روستاهای شهرستان سراب می باشد که به مرکزیت دهستان ابرغان با جمعیتی در حدود ۸۰۶ نفر می باشد. این روستا در نزدیکی جاده ترانزیت سراب قرار گرفته و از موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خوبی برخوردار است ، روستای بهرمان از دیر باز در سراب و شهرهای دیگر برای خود در تامین […]

روستای بهرمان یکی از روستاهای شهرستان سراب می باشد که به مرکزیت دهستان ابرغان با جمعیتی در حدود ۸۰۶ نفر می باشد. این روستا در نزدیکی جاده ترانزیت سراب قرار گرفته و از موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خوبی برخوردار است ، روستای بهرمان از دیر باز در سراب و شهرهای دیگر برای خود در تامین بازار مصرفی گوشت اسم و رسمی داشته است  بطوری که درچندین شهرستان همجوار و استان های شمالغرب کشور شناخته شده است ، اما امروز در نیوز سراب قصد داریم شما را با تاریخچه بازار بهرمان آشنا کنیم .
.

بازار بهرمان با قدمتی بالای ۶۳ سال در منطقه هنوز قدرت نمایی میکند

بازار هفتگی بهرمان یکی از بازار های فعال منطقه می باشد که هر هفته روز های پنجشنبه در روستای بهرمان دایر می شود . این بازار که در بیست کیلومتری سراب واقع شده است از قدمتی ۶۳ ساله برخوردار است که زمان تاسیس این بازار را ریش سفیدان منطقه در حدود سال ۱۳۳۵ قبل از تقسیمات ارضی عنوان می کنند .


.

جذب فروشندگان از شهر های شمالغرب کشور

بازار هفتگی بهرماندر مدت زملن فعالیت مستمر خود توانسته با تکیه بر اصل اعتمادسازی میان فروشندگان و خریدار ، سهم بزرگی از معاملات منطقه علی الخصوص در تامین گوشت مصرفی منطقه داشته است و بر پایه همین اعتماد فروشندگانی از شهرهای آذربایجان شرقی ، غربی ، کردستان ، اردبیل و … توانتسه جذب کند .
.

.


خرید و فروش احشام تا ابزارا آلات در این بازار

عمده معاملات صورت گرفته در بازار هفتگی بهرمان مربوط به خرید و فروش دام های سنگین و سبک و طیور است بطوری که در میان اهالی بومی این بازار بعنوان یک بازار فعال در زمینه خرید و فروش احشام معروف می باشد  اما نه تنها احشام بلکه انواع مرکبات ، سیفیجات و ابزارآلات نو و دسته دوم در این بازار بفروش می رسد .


.

تجهیزبازار بر امکانات رفهای

برای تامین امنیت فروشندگان و خریداران معاملات بازار هفتگی بهرمان شورا و دهیاری بهرمان در طی سال های گذشته اقداماتی همچون دیوار کشی دور تا دور و نصب دوربین های نظارتی را در دستور کار خود قراردادند و توانستند با این اقدامات سهم مهمی در تامین امنیت معمالات داشته باشند/گزارش اصغر برزگر