فارس، رکورد دار صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی‌

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس از رکورد دار شدن این استان در صدور مجوز برای سرمایه گذاری خارجی‌ها خبر داد.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ بابک دائی گفت: پارسال، استان فارس در صدور مجوز و جلب سرمایه گذاری خارجی رکورد دار شد و با جلب حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی و به عبارت دقیق‌تر صدور ۹۳۲ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی برای ۲۱ طرح در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

وی افزود: مجوز این ۲۱ طرح در قالب ۵ طرح شامل مجوز طرح توسعه قوطی فلزی (کنسرو فولادی) برای سرمایه گذاران امارات متحده عربی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، مجتمع تجاری مسکونی ۲۵ واحد‌ی برای سرمایه گذاران افغانستان در شیراز، مجوز طرح توسعه کاغذ زاگرس برای سرمایه گذاران کانادایی در زرقان، مجوز طرح مزرعه خورشید‌ی به ظرفیت ۲۰۰مگاوات در قالب ۷ طرح برای سرمایه گذاران ترکیه‌ای در آباد ه و مجوز یک طرح دیگر مزرعه خورشید‌ی به ظرفیت ۴۳۱ مگاوات برای سرمایه گذاران ترکیه در بوانات است.

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس ادامه داد: اشتغال پیش بینی شده برای این ۲۱ طرح، حدود ۲ هزار و ۳۷۰ نفر است.

وی خاطر نشان کرد: سال ۹۸ در استان فارس ۱۸۱ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شد که سال ۹۹ به رغم تشدید تحریم‌ها و شیوع کرونا، این رقم بیش از ۵ برابر شد و به حدود یک میلیارد دلار رسید.

دائی با بیان اینکه در فارس، بیشترین تمرکز بر مقررات زدایی در فضای کسب و کار بود، ادامه داد: نتایج اقدامات فارس، منجر به انتخاب این استان، به عنوان پایلوت مقررات زدایی و قوانین مخل حوزه گردشگری بود که در این راستا ۷ مانع جد‌ی شناسایی و به هیأت مقررات زدایی، برای برطرف کردن آن، ارسال شد و تا‌کنون یک مورد آن برای اصلاح به تصویب هیأت مذکور رسیده است.

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس خاطر نشان کرد : با پیشنهاد ارائه شده، تا سطح ۵۰ میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به استان‌ها تفویض خواهد شد که این رقم در صورت تصویب سالانه ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.