به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی؛

صدور اخطاریه برای ۹۲۰ واحد متخلف بهداشتی در همدان

متصدیان ۹۲۰ واحد متخلف در استان همدان در یک هفته گذشته به علت بی‌توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و برای آن‌ها اخطاریه صادر شد.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: بیشترین میزان تخلف بهداشتی در این مدت مربوط به سوپرمارکت و خوار بارفروشی با صدور ۲۶۳ مورد اخطاریه و نانوایی‌ها با ۱۰۴ مورد اخطاریه است.

لیدا رفعتی با بیان اینکه ۳۸ واحد متخلف پلمب شده است افزود: ۱۷ سوپرمارکت و خواربارفروشی، پنج نانوایی، پنج رستوران و ۱۱ مورد نیز سایر اماکن و مراکز به علت بی توجهی به اخطار‌های تیم‌های بهداشتی، با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب این استان موید این است که ۲۲ درصد مراجعان و خدمات گیرندگان فاصله گذاری را رعایت نکردند.

رفعتی بیان کرد: از ۳۳ هزار و ۶۰۳ واحد صنفی و مراکز فعال در این استان پنج هزار و ۱۷۱ مورد در یک هفته گذشته بازرسی شدند که از این تعداد ۸۱ درصد بهداشت فردی را رعایت کرده بودند.

  • وی تصریح کرد: کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراکز کشاورزی، دامپروری و معادن با ۶۰ درصد و مطب‌ها با ۷۰ درصد است یعنی از ۱۳ مطب که مورد بازرسی قرار گرفتند در ۱۰ مطب به بهداشت فردی توجه شده بود.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۸۳ درصد خدمات دهندگان و متصدیان مراکز عمومی همچنین مراجعان به این مراکز از ماسک استفاده کردند که کمترین میزان مربوط به کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۷۳ درصد و پایانه مسافربری با ۷۹ درصد است.