داودی در نطق میان دستور مطرح کرد؛

دکتر یوسف داودی، طرح رتبه بندی معلمان سریعا اجرا شود

نماینده مردم سراب در مجلس: تصویب و اجرای طرح رتبه بندی معلمان و پذیرش آخرین مدرک تحصیلی معلمان، کارمندان دولت و همسان سازی و حقوق و مزایای کارمندان کشور به ویژه بازنشستگاه عزیز از ضروریات جامعه امروز ماست.

به گزارش خبرنگار سراب نیوز، یوسف داودی در نشست علنی امروز دوشنبه ۱۲ مهرماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: کشورهای همسایه شمالغرب ایران باید توجه داشته و مراقب باشند در دام رژیم جنایکار و کودک کُش صهیونیستی نیافتند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، افزود: با اعلام رسمی بانک مرکزی، خط فقر در سال ۱۴۰۰، یازده میلیون تومان است بنابراین بسیاری از خانواده‌ها به ویژه جوانان، کارگران، معلمان، بازنشستگان، رانندگان و نظامیان و درصد قابل توجهی از ملت زیر خط فقر هستند و باید به داد آنها رسید و فکر اساسی برای تامین زندگی آنان کرد تا سبد حمایتی برای این اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شود.

لزوم همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد با دانشگاه های دولتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور حقوق بسیاری کمی می‌گیرند، و در برخی ماه‌ها حتی حقوق به آنها داده نمی‌شود لذا زندگی آنها به سختی می‌گذرد. ضروری است همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با کارکنان و اساتید دانشگاه‌های دولتی صورت پذیرد و به این تبعیض ناعادلانه در کشور پایان داده شود تا آنان بیش از این در پیش خانواده هایشان شرمنده نباشند.

طرح رتبه بندی معلمان اجرا شود

وی تصریح کرد: تصویب و اجرای طرح رتبه بندی معلمان و پذیرش آخرین مدرک تحصیلی معلمان، کارمندان دولت و همسان سازی و حقوق و مزایای کارمندان کشور به ویژه بازنشستگاه عزیز از ضروریات جامعه امروز ماست.

داودی در ادامه قبولی ۲۷ از نفر دانش آموزان نخبه و تلاشگر شهرستان سراب در رشته‌های دکتری و گروه پزشکی در کنکور سال ۱۴۰۰ را برگ زرینی در تاریخ پر افتخار این شهرستان دانست و گفت: قبولی این عزیزان را به تمام قبول شدگان، مدیران، معلمین و خانواده آنان صمیمانه تبریک می‌گویم.

اجرایی طرح ملی تولید آلومنیا از سنگ معدنی سراب گام مهمی در استقلال کشور

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه بیان داشت: صادرات سیب زمینی مازاد کشاورزان کمک موثری به کشاورزان سیب زمینی کشور به ویژه در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل خواهد کرد. با تشکر از وزرای پیشین و مسئولین وزارت صمت و سازمان ایمیدرو، خداوند را شاکریم که بعد از ۲۳ سال بالاخره عملیات اجرایی طرح ملی استراتژیک تولید آلومنیا از سنگ معدنی سراب در استان آذربایجان شرقی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد و گام مهمی در استقلال کشور و قطع وابستگی به واردات از خارج و جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار از میلیاردها دلار و ارز از کشور و ایجاد اشتغال برای هزاران جوان مظلوم بیکار است.

ضرورت حمایت ویژه دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی

وی افزود: حمایت حداکثری از قطعه سازان داخلی در راستای ارتقاء کمی و کیفی محصولات ضروری است، سالانه دو و چهاردهم ملیون نفر از مردم سراسر جهان در اثر تاثیر مستقیم آلودگی هوا به گازهای سمی جان خود را از دست می‌دهند. یک چهارم جمعیت کره زمین در حال تنفس هوای آلوده هستند و در این بین کودکان به دلیل عدم تکامل سامانه‌های تنفسی و ایمنی در معرض خطری بیشتری قرار دارند. اتحادیه ۲۸ کشور اروپایی برای جلوگیری از آلودگی هوا تصویب کرده تا سال ۲۰۳۰ تمامی خودروها هیبریدی و ترجیحا الکتریکی باشند، بنابراین حمایت ویژه دولت از تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی و در صورت نیاز واردات این نوع خودروها و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، ضرورت فوری است تا از برنامه گسترش جهانی جاده ابریشم عقب نمانیم.

داودی ضمن تبریک به ورزشکاران کشتی گیر اخیر در جام جهانی از وزیر ورزش و جوانان خواست تا از ورزشکاران و قهرمانان استان آذربایجان شرقی و شهرستان سراب حمایت کافی را داشته باشد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در ادامه روز ۱۴ مهر ماه روز ملی دامپزشکی در کشور ایران را به تمامی فعالان عرصه دامپزشکی تبریک گفت و اظهار کرد: هر سال در این روز به پیشنهاد استاد ممتاز دانشمند رشته دامپزشکی آقای دکتر حسن تاج بخش و با تلاش‌های استاد ممتاز و دانشمند ماندگار دامپزشکی آقای دکتر تقی تقی‌پور بازرگانی به نام روز ملی دامپزشکی در ایران نامگذاری شد، به عنوان مدرس تخصصی این رشته در ربع قرن گذشته افتخار می‌کنم که شاگردی این دو استان دانشگاه تهران را داشتم.

شورای همانگی دامپزشکی باید تشکیل شود/ لزوم عضویت دامپزشکان در شورای عالی سلامت، آب و محیط زیست

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور، گفت: از حضرتعالی می‌خواهم به رشته دامپزشکی و فارغ التحصیلان این رشته توجه کافی داشته باشید. از نمایندگان نیز درخواست می‌کنم دامپزشکان به عنوان عضو اصلی شورای عالی سلامت، شورای عالی آب و شورای عالی محیط زیست قرار گیرند، ضرورت تشکیل شورای همانگی دامپزشکی و طرح ارتقاء دامپزشکی در کشور وجود دارد و بسیاری از فارغ‌التحصیلان دامپزشکی یا شغل مناسبی ندارند یا درآمد آنها کفاف زندگییشان را نمی‌دهد. دامپزشکان به عنوان پیشتازان مبارزه با بیماری‌ها حتی در خصوص تولید واکسن و بیماری کرونا در کشور هستند./ منبع