درآمد ۵۰ میلیارد ریالی هنرمندان صنایع دستی مراغه

هنرمندان مراغه ای سالانه حدود 50 میلیارد ریال از تولید صنایع دستی درآمد کسب می کنند .
به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مراغه با اعلام این خبر گفت : این میزان درآمد با تولید و صادرات صنایع دستی در ۱۲ بخش عاید هنرمندان این شهر می شود .
یعقوب طالبی افزود : هنرمندان صنایع دستی مراغه ای در رشته های نقاشی روی سفال ، گلیم بافی و ورنی ، طراحی سنتی، معرق چوب، قلم زنی ، جواهر سازی، حکاکی روی نقره و نگارگری فعالیت می کنند .
وی اضافه کرد : بیشترین درآمد صنایع دستی در مراغه، از محل تولیدات منبت و معرق چوب ، حکاکی روی فلز و سراجی سنتی به دست می آید .
به گفته رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراغه، از طریق ۱۰ کارگاه های صنایع دستی زیر مجموعه این اداره در مراغه برای بیش از ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده است .
وی افزود : با هدف حمایت از تولیدات صنایع دستی و ایجاد اشتغال در این بخش سال گذشته ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات به فعالان این حوزه پرداخت شده است .
طالبی همچنین با بیان اینکه به خاطر شیوع کرونا در طول یک سال گذشته دوره های آموزشی برای علاقه مندان این بخش در مراغه برگزار نمی شود اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا نمایشگاه های انفرادی و گروهی عرضه محصولات صنایع دستی نیز تعطیل شده است.