خسارت به ۲۹۷ واحد مسکونی در روستاهای مریوان

زلزله مریوان به 297 منزل مسکونی در ۲۳ روستای مریوان خسارت وارد کرد.
به گزارش سراب نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: زلزله ۵.۳ ریشتری شامگاه سه‌شنبه در مریوان، به واحد‌های مسکونی در۲۳ روستای این شهرستان خسارت وارد کرد.

محمد فلاحی افزود: مجدد در ساعت ۲۱:۴۸ پس لرزه ای به بزرگی ۲/۷ریشتر مریوان را لرزاند که مرکز این زمین لرزه ها پنجوین عراق بود.

دیشب پس از وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب هلال احمر و دیگر دستگاه‌های مسئوول، به منطقه اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه، خسارت به ۲۹۷ واحد مسکونی در ۲۳ روستای مریوان گزارش داده شد.
فلاحی یادآور شد: در زمین‌لرزه شامگاه سه‌شنبه، ۹ نفر بر اثر ترس و هنگام خروج از منزل، دچار مصدومیت و به صورت سرپایی درمان شدند.

فلاحی با بیان اینکه در روستا‌های نقطه صفر مرزی بخش ننور بانه ترک خوردگی منازل گزارش شده است، تاکید کرد: مردم خبر‌های مربوط به زلزله را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

وی با بیان اینکه ۱۸ واحد مسکونی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد خسارت دیده است، افزود: امروز تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای ارزیابی خسارات وارده و جبران آن به منطقه اعزام می‌شوند.

ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

زلزله مریوان ۲ پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.
این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهر‌های سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر کردستان، شهرستان های مریوان، سروآباد و بانه در حالت آماده باش قرار گرفته و تیم های ارزیاب به روستاهای مرزی و اطراف مریوان اعزام شدند.

آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان هم افزود: شرایط در شهرستان مریوان عادی است .
محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان نیز گفت: با توجه به اطلاعات اولیه که از تیم های ارزیاب دریافت شده جز ترک خوردگیدر برخی ساختمان ها اتفاق دیگری نیفتاده است.
وی افزود: تیم های هلال احمر در ۷ شهرستان استان مستقر هستند.