نماینده اسبق سراب در مجلس شورای اسلامی؛

تمام کاندیداها برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالا تلاش کنند

نماینده اسبق سراب در مجلس نگرانی های مربوط به کاهش مشارکت در انتخابات را یکی از چالش های پیش روی انتخابات 11 اسفند دانست و گفت: تمام کاندیدا هایی که امکان رقابت پیدا کردند باید برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالا تلاش کنند.

به گزارش سراب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مجید نصیر پور نماینده اسبق شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران توانا، در خصوص انتخابات و چالش های مجلس دوازدهم گفت: مجلس دوازدهم در حال شکل گیری در بستر اجتماعی خاص و ویژه ای است و طبیعتا کار سخت و دشواری را در پیش رو خواهد داشت از جمله چالش هایی که مجلس دوازدهم با آن روبرو خواهد بود نگرانی های مربوط به کاهش مشارکت در انتخابات است .

وی افزود: به طبع اگر مجلس دوازدهم با کاهش مشارکت روبرو شود و یک انتخابات با مشارکت پایین در مقایسه با انتخابات های گذشته برگزار شود مقبولیت مجلس از طرف منتقدین زیر سوال خواهد رفت .

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه اظهار داشت : تمام کاندیدا هایی که امکان رقابت پیدا کردند در ابتدا باید تمام تلاش خود را بکنند تا یک انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود زیرا صرفنظر از دولت ، شورای نگهبان و قوانینی که بر انتخابات تاثیر می گذارند خود کاندیدا ها روی میزان مشارکت موثرند .

نصیرپور گفت: ما امیدوار هستیم انتخابات نیز نیز مانند مرحله ثبت نام کاندیدا ها که با استقبال بسیار خوبی مواجهه شد با مشارکت بالا برگزار شود .

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد کاندیدا ها این دوره نسبت به ادوار گذشته بیان داشت : تمام کاندیدها باید تلاش کنند تا میزان مشارکت در انتخابات افزایش یابد و این از مسئولیت های مهم کاندیداها است . توقع ما از هیات های نظارت و شورای نگهبان این است که با دقت بیشتری با بررسی صلاحیت ها مواجهه شوند و امکان رقابت تفکرات مختلف را فراهم کنند زیرا که این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان مشارکت دارد .

نماینده اسبق شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : نگرانی هایی که درباره کاهش مشارکت وجود دارد شامل ابعاد مختلفی است از جمله ؛ بخش سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و…آن چیزی که بسیار حائز اهمیت است حضور کاندیداهای متعدد با تفکرات مختلف است و این موضوع روی میزان مشارکت تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت .

نصیرپور ادامه داد: ما فاز اول بررسی صلاحیت ها را رد کرده ایم اما فاز های بعدی نیز وجود دارد و هیات اجرایی و شورای نگهبان باید تمام تلاش کنند تا افراد بیشتری بتوانند با هم به رقابت بپردازند و البته با توجه به شناختی که از هیات اجرایی و شورای نگهبان دارم جای امیدواری وجود دارد و اگر شورای نگهبان ، هیات اجرایی و کاندیدا ها وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند، امید است که مجلس دوازدهم بتواند بر این چالش فائق آید .

وی با بیان اینکه انتخابات در ۱۱ اسفند برگزار و ۱۲ و ۱۳ اسفند نتیجه مشخص خواهد شد، تصریح کرد: مجلسی تشکیل خواهد شد که با انبوهی از مشکلات روبرو است . مجلس آینده در حوزه های مختلف مسئولیت سنگینی بر عهده خواهد داشت ، در حوزه اقتصادی، در حال حاضر تقریبا تمام اقشار جامعه نسبت به شرایط اقتصادی اعتراض دارند و تغییر این شرایط مستلزم یک قانونگذاری هوشمند است .

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: مقام معظم رهبری نیز بار ها فرمودند قوانینی که تصویب می شوند باید پیوست های مختلفی داشته باشد پیوست های فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و…

نصیرپور در ادامه گفت : زمانی که ما می خواهیم تصمیمی بگیریم باید توانایی اندازه گیری تاثیرات آن تصمیم را بر مجلس داشته باشیم. در واقع خلق قانون بر عهده مجلس است و به تعبیر مقام معظم رهبری ریل گذاری در کشور بر عهده مجلس است ، یکی ازمهم ترین چالش های مجلس دوازدهم قوانین اقتصادی است.

وی گفت: متاسفانه در مجلس یازدهم یک سری قوانین تصویب شد اما این قوانین نیاز ۲۰ یا ۲۵ درصد از جامعه بود اما تورم حاصل از آن تصمیم و قانون عموم مردم را درگیر تورم و مسائل معیشتی کرده است ، لذا توانایی تصمیم گیری باید در مجلس دوازدهم  بوجود آید و این بر عهده مردم است زیرا مردم هستند که نمایندگان را انتخاب میکنند .

نماینده اسبق سراب در مجلس با بیان اینکه چالش دیگری که مجلس دوازدهم با آن روبرو خواهد بود چالش فرهنگی است، افزود: جامعه ما دچار تغییرات فرهنگی و اجتماعی خیلی شگرفی شده است و اگر ما گفتمان مناسبی برای این دوره از تاریخ ایران  نداشته باشیم حتما با مشکلات زیادی مواجهه خواهیم شد .

نصیرپور تاکید کرد: ما در حوزه های فرهنگی- اجتماعی با این چالش مواجهه خواهیم بود و اگر گفتمان مناسبی با جامعه نداشته باشیم شکاف ایجاد خواهد شد و این شکاف موجب بی اعتمادی خواهد شد و خود این بی اعتمادی منجر به بروز مشکلات متعددی برای کشور خواهد شد .

وی گفت: در این شرایط دولت حتی اگر طرح های اقتصادی خیلی خوبی هم داشته باشد اگر اعتماد لازم بین مردم و دولت وجود نداشته باشد فایده ای ندارد و طرح ها اجرا نخواهد شد بنابراین اعتماد سازی از نوع گفتمان و دیالوگی است که بین مردم و مجموعه حاکمیت برقرار می شود ، و ما نیازمند گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم هستیم و نباید اجازه دهیم این شکاف تبدیل به منازعه و چالش های خیابانی شود .

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان با تاکید فراوان بر چالش های پیش روی مجلس دوازدهم اظهار داشت : ما در سایر حوزه ها نیز با چالش های متعددی مواجهه خواهیم شد از جمله تغییر ساختار های سازمانی ، وضعیت بازنشستگی و ابر چالشی بنام بیکاری که تهدید بسیار بزرگی است.