تمامی شهرستانهای آذربایجان غربی در وضعیت قرمز ونارنجی

همه ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گزارش به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، همه ۱۷ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد که شامل ۱۲ شهر با وضعیت قرمز و پنج شهر با وضع نارنجی است.

مصطفوی افزود: ارومیه به همراه ماکو، شوط، پلدشت و خوی درشمال و همچنین میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، پیرانشهر، تکاب و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرهای سلماس، سردشت، چالدران، اشنویه و چایپاره وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این تغییر وضعیت در حالی است که تا ابتدای هفته جاری شهرستان های مهاباد، سلماس، میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، شوط و چایپاره در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

مصطفوی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.