دو اثر ملی در سراب به ثبت رسید؛

تعداد آثار ملی ثبت شده سراب به ۷۶ اثر رسید

با ثبت دو اثر ملی در روستاهای سراب تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی از شهرستان سراب به 76 اثر رسید، سلیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراب عنوان کرد: در تلاش برای ثبت آثار نامملوس سراب هستیم.

به گزارش سراب نیوز، داور سلیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سراب در مصاحبه با خبرنگار سراب نیوز در خصوص ثبت آثار ملی سراب عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراب جدیدا بعد از پیگیری چهار ساله در خصوص ثبت شیوه کره گیری سراب در آثار نامملوس کشوری موفق به ثبت این موشوع شد که در حال حاضر پیگیر ثبت دو اثر دیگر از جمله تک آغاج و آبشار روستای میرکوه سراب هستیم.

سلیمی ادامه داد: دو اثر تاریخی شهرستان سراب به عنوان آثار ملی جدیدا ثبت شدند که رئیس محترم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به آثار جدید ثبت شده از سطح استان دو آثار مربوط به مجموعه ایلخانی اسفستان و مسجد محله پایین روستای قلعه جوق(حاج علاء السلطان) را دو اثر ثبت شده در آثار ملی از شهرستان سراب برشمرد.

سلیمی در خصوص تلاش آن اداره برای ثبت آثار نامملوس شهرستان سراب در آثار ملی و اهیمت ثبت این آثار اظهار کرد و گفت: از شوراهای اسلامی و دهیاران محترم تقاضا می شود چنانچه در روستاهای تحت مدیریت خود آثار شاخص تاریخی، طبیعی همچون درخت کهنسال یا آداب و رسوم محلی خاص دارند جهت بررسی به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراب مراجعه کنند تا روند ثبت آثار روتاهای مربوطه در آثار نامملوس کشوری آغاز شود.

گفتنی است پیش از این تعداد ۷۴ آثار ملی از شهرستان سراب ثبت شده بود که با ثبت این دو اثر تعداد آثار ملی ثبت شده از شهرستان سراب به رقم ۷۶ اثر ملی رسید.