بوی فاضلاب در سراب همچنان به قوت خود باقی مانده است!

از انتشار و گلایه مردم از بوی فاضلاب در سراب نزدیک به 50 روز می گذرد ولی در این مدت همچنان این مشکل پا برجا مانده است.

به گزارش سراب نیوز، از اوایل تیر ماه سال جاری نزدیک ساعت ۲۲ شب روز ۱۰ تیر ماه انتشار بوی زننده ای در شهر موجب اعتراض مردم شد، این بو به حدی شدید و زننده بود که برخی از مردم نتوانستند به راحتی شب را صبح کنند.

بوی فاضلاب در سراب که در محله های مختلف هویدا بود در ابتدا با انکار مسئولین مربوطه همراه و یکی از مسئولین مربوطه در تماسی که با خبرنگار سراب نیوز داشت عنوان کرد؛ این بو مربوط به خودرو های حمل گوشت در سطح شهر است و ربطی به فاضلاب ندارد چیزی که از همان اول هم قبول آن باورکردنی و خارج از عقل و منطق بود ولی برای کسب اطلاعات بیشتر بررسی کرده و متوجه شدیم ماشین حمل گوشت در سراب صرفا صبح از ساعت ۶ لغایت ۱۱ فعالیت می کند نه ساعت ۲۲ شب!

اعتراض و گلایه مردم به بوی فاضلاب سراب موجب شد که چندین جلسه در فرمانداری سراب برای رفع ایراد به وجود آمده تشکیل شود و آنچه از این جلسه خارج شد تایید معاون فرماندار سراب نسبت به نشر بوی بد در سطح شهر همچنین تاکید دادستان سراب در خصوص پیگیری این موضوع بود.

با این حال اخبار جسته و گریخته ای بوی بد فاضلاب را مربوط به تصفیه خانه سراب و استفاده غیر قانونی برخی روستاییان از فاضلاب جهت آب یاری مزارع خود عنوان می کردند که در مورد اول رئیس آب و فاضلاب شهر سراب در مصاحبه خود با سراب نیوز عنوان کرد؛ مشکلی در تصفیه خانه سراب و سیستم فاضلاب شهری وجود ندارد و این اداره حاضر است در هر لحظه که مسئولین یا خبرنگاران بخواهند، در معیت آنها از تصفیه خوانه بازدید کنند.

امام جمعه سراب در واکنش به گلایه شهروندان در تریبون نماز جمعه به انتقاد از عملکرد مسئولین پرداخت و یادآور شد اگر هر مسئولی نمی تواند برای شهر کاری کند بهتر است در فصل نقل و انتقالات از این شهر برود و خواستار رسیدگی مسئولین امر برای مشکلات موجود و مطرح شده مردم شد.

اما با این حال بامداد امروز ۲۹ مرداد مجددا به دلیل انتشار بوی فاضلاب در سراب بسیاری از مردم با ارسال پیام های مختلف اعلام کردند به دلیل بوی فاضلاب در شهر نتوانستند شب را صبح کنند و نسبت به این موضوع گلایه دارند، حال باید ببینیم مسئولین این دفعه چه عواملی را مطرح و چه اقداماتی خواهند کرد!؟

پیشنهاد می کنیم گزارش های دیگر سراب نیوز در این خصوص را بخوانید:

امام جمعه سراب؛ هر مدیری که نمی تواند مشکلات مردم و شهر را حل کند باید از این شهر برود

بوی نامطبوع در شهر سراب، این روزها مردم را کلافه کرده است