بزرگراه سراب به بستان آباد

بزرگراه شهید سردار شکاری افتتاح شد

آخرین قطعه بزرگراه سراب - بستان‌آباد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سراب نیوز، برای احداث این قطعه در حدفاصل دوزدوزان تا کردکندی به طول ۱۳ کیلومتر بیش از ۲۵۰ میلیاردتومان هزینه شده است.
با افتتاح این قطعه بزرگراه ۷۰ کیلومتری سراب – بستان‌آباد تکمیل شد و بهره‌برداری از آن نقش مهمی در توسعه ترانزیت داخلی و بین‌المللی، کاهش حوادث جاده‌ای، افزایش سرعت سیر در مسیر و همچنین توسعه و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پایان انتظار مردم برای افتتاح این پروژه‌هاست افزود: محور سراب- بستان‌آباد یکی از مسیر‌های اصلی و شریانی در استان و منطقه شمال غرب است که باید زودتر از این‌ها چهار بانده می‌شد.

عابدین خرّم همچنین توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: امسال در استان آذربایجان شرقی، ۸۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است که یک آمار کم‌نظیر به شمار می‌رود.

وی افزود: در شهرستان سراب نیز ۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت شده و ۲۰ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی نیز برای آسفالت‌ریزی آماده شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع برای احداث و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی این شهرستان در سال جاری بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شده که نشان‌دهنده توجه دولت به مناطق محروم و ایمنی حمل‌ونقل است.