امام جمعه اردبیل درگذشت «رحیم نیکبخت» را تسلیت گفت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با صدور پیامی درگذشت مرحوم رحیم نیکبخت پژوهشگر و تاریخدان سراب را تسلیت گفت.

به گزارش سراب نیوز، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با صدور پیامی درگذشت مرحوم رحیم نیکبخت پژوهشگر سرابی را تسلیت گفت. پیام تسلیت وی به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تحسر از ضایعه بزرگ ارتحال نویسنده توانا، پژوهشگر بسیار ارزشمند جناب آقای رحیم نیکبخت از مفاخر فراموش نشدنی خطه آذربایجان و شهرستان سراب اطلاع یافتیم.

این کارشناس ارشد تاریخ و عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و از محققین تاریخ انقلاب اسلامی مخصوصاً تاریخ معاصر آذربایجان و مدیر بخش تدوین اسناد و تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و بخش تحقیقات تاریخ مجلس شورای اسلامی با تالیفات بسیار ارزشمند خود، در مجامع علمی کشور نامی ماندگار برای خود ثبت کرده است.

او با تالیفات خود در خصوص مبارزات آیت الله العظمی سید یونس اردبیلی به روایت ساواک و خاطرات و همچنین زندگانی و مبارزات حضرت آیت الله مروج و تألیف کتاب “تحولات منطقه اردبیل از مشروطه تا جنگ جهانی اول” جایگاه ویژه در استان اردبیل دارد.

پژوهشگران تاریخ اردبیل هیچ وقت از آثار او بی نیاز نیستند. این اندیشمند بزرگ ملی خدمت بزرگی به تاریخ شفاهی خطه مبارک آذربایجان و انقلاب اسلامی کرده است.

او با تحقیقات ریشه دار و عمیق و وسیع خود توانست تحریفات بزرگ تاریخی را از ساحت آذربایجان رفع و در تصویر واقعیات تاریخی این خطه حماسی و جمع آوری اسناد ذی قیمت تاریخی سنگ تمام بگذارد.

اینجانب با کمال تأسف و تمام حسرت، این ضایعه را به کل اهالی خطه مبارک آذربایجان مخصوصاً اهالی مکرم سراب و به خانواده آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن رضوان جایگاه مقامات عالیه و برای خانواده مکرم او عنایت خاصه مسالت دارم‌.

یادش گرامی، راهش پر رهرو، خلأش پر و آثارش ماندگار باد.

اللهم احشره مع موالیه المعصومین و ائمته الهادین المهدیین بحق محمد و آله الطیبین الطاهرین

سید حسن عاملی / منبع: خبرگزاری مهر