در کارگروه امنیت و سلامت غذایی سراب مطرح شد؛

افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در شهرستان سراب

رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب با اشاره به اینکه باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته جمعیت حیوانات وحشی مبتلا به هاری در سراب بالاست، از افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان خبرداد.

به گزارش سراب نیوز به نقل از مهر، اکبر نادی صبح امروز شنبه در کارگروه امنیت و سلامت غذایی سراب با اشاره به اینکه باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته جمعیت حیوانات وحشی مبتلا به هاری در سراب بسیار بالاست و از طرفی خطر گزیدگی و گازگرفتگی حیوانات اهلی و حتی انسان نیز وجود دارد، طبق تمهیدات صورت گرفته با استقرار یک واکسیناتور در اورژانس بیمارستان تزریق سرم و واکسن هاری بلافاصله صورت می‌گیرد.

وی خواستار برگزاری دوره‌های آموزش و آگاه سازی برای عموم مردم و شهروندان شد و توصیه کرد که شهروندان به محض هرگونه گزیدگی و خراش حتی کوچک جهت تزریق واکسن و سرم به نزدیک ترین مرکز درمانی یا بهداشتی مراجعه کنند.

قاسم بیگلو رئیس اداره دامپزشکی سراب نیز با اشاره به خطر هاری اظهار کرد: به لحاظ قانونی امکان واکسیناسیون عمومی دام‌های اهلی که مورد پیشنهاد مرکز بهداشت سراب بود وجود ندارد اما تاحد ممکن و درصورت خطر، دامداری‌های با جمعیت بیشتر را می‌توان برعلیه هاری ایمن سازی کرد.

وی به موضوع سگ‌های بلاصاحب نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت این سگ‌ها در سراب و سایر شهرها به صورت انفجاری بالا می‌رود.

این مقام مسئول آغاز به کار مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب توسط شهرداری را مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی ندانست و تاکید کرد: این مرکز فقط مناسب تعداد محدودی بوده و نمی‌تواند جوابگوی معضل فعلی باشد.