رئيس فراکسيون انرژي هاي نو مجلس شوراي اسلامي؛

استان آذربایجان شرقی از نظر توسعه گلخانه جزو استانهای برتر کشور

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: گلخانه دارانی که برای تامین انرژی مجموعه خود از انرژی های نو استفاده کنند، حمایت خواهند شد.

به گزارش سراب نیوز، یوسف داودی در همایش ملی تخصصی سازه، تجهیزات و تاسیسات جانبی گلخانه های مدرن شیشه ای در تبریز، با اشاره به گزارش سازمان ملل متحد، تامین امنیت غذایی و آب را مهمترین چالش های جهان تا سال ۲۰۳۰ معرفی کرد
وی توسعه گلخانه ها و توجه به استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی را از جمله راهکارهای تامین امنیت غذایی در سال های پیش رو تلقی کرد.
رئیس فراکسیون انرژی های نو مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سراب، آذربایجان شرقی و دیگر استانهای شمال غرب کشور را مستعد توسعه گلخانه ها دانست و گفت: این استانها جایگاه بالایی از نظر سطح گلخانه در کشور دارند و استان آذربایجان شرقی از نظر توسعه گلخانه جزو استانهای برتر کشور بوده و این موهبتی خدادادی است.
داودی با اشاره به اهمیت مسایل علمی در تاسیس گلخانه ها گفت: باید گلخانه ها را طوری بسازیم که با صرف کمترین میزان انرژی و آب، بیشترین میزان محصول تولید شود.
وی کشت محصولات متنوع در گلخانه ای استان را ضروری دانست و از گلخانه داران خواست، محصولاتی متنوع و با ارزش افزوده بالا را در مجموعه خود کشت کنند.