نماینده سراب خبر داد؛

احداث مدرسه استعداد‌های درخشان دختران سراب

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه استعداد‌های درخشان دختران با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

به گزارش سراب نیوز، یوسف داوودی در بازدید از مدارس تازه ساخت سراب افزود: این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای آموزشی، به همت خانواده خیر شهید حیدر جدایی و با مشارکت اداره کل نوسازی توسعه وتجهیزمدارس استان با صرف هزینه‌ای افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

وی با بیان اینکه سراب در نوسازی مدارس رتبه نخست استانی را دارا است افزود: علاوه بر این طرح ۴ مدرسه دیگر در شهر و ۱۵ مدرسه در روستا‌های این شهرستان با تلاش خیران در حال ساخت است.

نماینده مردم سراب با تاکید بر ضرورت تخریب و بازسازی هنرستان آیت الله طالقانی گفت: ساختمان این هنرستان قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد و بخشی از آن در اثر زلزله آبان ماه سال ۹۸ تخریب شده است.

یوسف داوودی افزود: فضای آموزشی این هنرستان شامل، کلاس‌های درسی کارگاه‌های آموزشی و خوابگاه حدود ۲۰ هزار مترمربع است و برای نوسازی آن ۸۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی هم از تخصیص ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید تجهیزات به مدارس این شهرستان خبر داد.

فرهاد فرهودی افزود: مدارس ۱۲ کلاسه شهید باهنر و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مرحوم حاج صادق اسدی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که امید است با تخصیص به موقع اعتبارات و کمک خیران تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره برداری برسند.

وی با اشاره به تعطیلی ۲ ساله استخر شهید فهمیده آموزش و پرورش گفت: تجهیزات مورد نیاز این استخر تامین شده و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی دوباره آن خواهیم بود.
در ادامه این بازدید تفاهم نامه تخریب و نوسازی مدارس سه کلاسه روستا‌های شیخ سرجین وآغبلاغ سراب امضا شد.

منبع: صدا و سمیا