با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی

آغاز عملیات احداث اولین دهکده شهری ایران، در سراب

عملیات اجرایی احداث اولین دهکده شهری کشور ،با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در روستای اشتجران از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب آغاز شد

به گزارش سراب نیوز ، این دهکده در زمینی به مساحت ۹۰هکتار در هزار و ۴۰۰قطعه تفکیکی مسکونی احداث خواهد شد . معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی این پروژه در بازنگری طرح هادی روستا، به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تامین و آماده سازی شده و اولویت تخصیص زمین به روستائیان و ساکنان بومی است و اراضی باقیمانده به متقضاییان شهری نیز واگذار می شود .

دکتر عباسی، با بیان اینکه همه خانواده های ساکن در روستاها باید صاحب خانه باشند افزود:در تعداد تخصیص تسهیلات بانکی برای واحد های مسکونی متقاضی در این روستا محدودیتی وجود ندارد و ساکنین می توانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به ساخت و نوسازی مساکن خود اقدام کنند .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز گفت: از تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ متقاضی حائز شرایط در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سراب برای ۷۹۴نفر زمین تخصیص یافته است . مهندس سروری افزود: تعداد۳۲واحد از این مساکن درشهر دوزدوزان به بهره برداری رسیده و ۵۶ واحد ویلایی با ۷۰ درصد و ۲۳۲ واحد آپارتمانی نیز با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است .

فرماندار سراب، هم با گلایه از تاخیر بانک های عامل در ارائه تسهیلات گفت: از نیمه دوم بهمن ماه سال گذشته تا کنون متقاضییان مسکن ملی نتوانستند تسهیلات دریافت کنند.

دکتر جهانی افزود: افزایش بی رویه مصالح ساختمانی، هزینه های ارزیابی، رهن سند در دفترخانه ها وبیمه کارگران از مهمترین مشکلات پیش رو در احداث مساکن طرح نهضت ملی در این شهرستان است معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ادامه از روند احداث پروژه های ۲۳۲واحدی شهرک علامه امینی ۵۰۴ واحدی و ۵۶واحدی منطقه کیلگ آباد بازدید کرد .